Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kofola zwiększyła obrót oraz zredukowała zadłużenie

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 21-03-2014, 17:54
Kofola zwiększyła obrót oraz zredukowała zadłużenie

W roku 2013 Grupa Kofola, pomimo wysokich cen surowców i słabszego popytu, zwiększyła roczny obrót z 1 013 na 1 016 milionów złotych. Zysk brutto ze sprzedaży spadł o 6,3 proc. na 321 miliony PLN, z drugiej strony zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wzrósł o 1,6 proc. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 0,5 proc. Co więcej, Kofola zwiększyła udział w różnych segmentach rynku oraz udało się jej zredukować zadłużenie.

Dodatkowo informuje, że również w tym roku będzie koncentrować swoją działalność, obok restauracji typu premium, na bardzo szybko rosnącym rynku ze zdrowymi napojami. Spółka podjęła decyzję o zmniejszeniu wysokości aktywóww Polsce i jednorazowo, przez wynik z działalności gospodarczej, odpisała 142 miliony złotych.

Kofola ma za sobą trudny rok, w związku z cenami surowców, przede wszystkim cukru, które przez cały rok utrzymywały się na wysokim poziomie. Również sprzedawcy detaliczni nieustannie wywierali nacisk na większą marżę, a popyt konsumentów na napoje bezalkoholowe utrzymywał się na słabym poziomie. Pomimo tego wynik z działalności gospodarczej Kofoli pokazuje, że również w tych warunkach firma może się rozwijać. Obroty i wskaźniki EBITDA i EBIT pozostawały na stałym poziomie, Kofola zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży napojów o smaku coli na Słowacji, a w Czechach ponownie zwiększyła obroty.

W Polsce udało się, pomimo niższej marży, potwierdzić pozycję jednego z największych producentów napojów bezalkoholowych na rynku, obniżyć poziom zadłużenia netto i wskaźnik zadłużenia netto/EBITDA do wartość 2,2. Dzięki najnowszemu zakupowi spółki Mangaloo, z jej 17 restauracjami, oferującymi świeże soki, Kofola pod marką UGO ponownie stała się największym operatorem restauracji typu „fresh" w Europie Środkowej. Kofola zwiększa również swoją międzynarodową renomę. W kategorii „Przedsiębiorca roku", w prestiżowym międzynarodowym konkursie The European Business Awards, znalazła się w najwęższym gronie TOP 10 najlepszych europejskich firm.

Kolejnym kamieniem milowym w działalności Kofoli, w roku 2013, była bardzo udana październikowa emisja obligacji o łącznej wartości 330 milionów koron. Obligacje spotkały się z dużym zainteresowaniem inwestorów, przede wszystkim firm ubezpieczeniowych, firm zarządzających funduszami, jak również inwestorów indywidualnych. Emisja obligacji jest bezpośrednio związana z zamiarem dalszego rozwoju Kolofi. „Dowiedzieliśmy się, że Kofola jest bardzo atrakcyjna dla inwestorów," mówi Daniel Buryš, dyrektor finansowy grupy Kofola, i kontynuuje: „Uzyskane w ten sposób środki finansowe chcemy wykorzystać między innymi do celów ekspansji Kofoli na interesujące nas rynki, w związku z tym, iż wokół widzimy kilka interesujących celów. Jako przykład można podać niedawno ogłoszone zainteresowanie Kofoli nabyciem największego słoweńskiego producenta wód mineralnych, firmy Radenska."

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.