Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Komentarz trnd Polska - Czy komunikacja energetyków musi być prymitywna?

- Seks sam w sobie jest nierozłączna częścią naszego życia i towarzyszył komunikacji reklamowej na całym świecie od samego początku przyciągając uwagę. Stosowały go chyba wszystkie możliwe kategorie, od lodów (Magnum – Unilever) do butów sportowych włącznie (ADIDAS w kampanii „Are you shoes”). W polskim iście plebejskim pejzażu nie omija rynien, kotłów grzewczych, a nawet okien. Stał się synonimem braku pomysłu, infantylności oraz prowincjonalnemu pojmowaniu szalejącego patriarchatu w Polsce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

Komentarz trnd Polska - Czy komunikacja energetyków musi być prymitywna?
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska/ fot. PTWP

Seks jako motyw reklamowy nadal jest silnym przekonaniem producentów napojów energetycznych, którzy w poniżający kobiety sposób już od dawna próbują promować swoje produkty. Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziła promocja napoju Devil Energy produkowanego przez firmę Waterius, która także rozlewa i sprzedaje wody butelkowane Jawor. Na profilu marki na Facebooku umieszczono grafiki przedstawiające twarz młodej kobiety z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”. Po oburzeniu internautów dodano nowy wariant - z mężczyzną "On już wie w czym za chwilę zatopi usta". 

- Problem zaczyna się wtedy, kiedy uprzedmiotawia się któregoś z partnerów, a powiedzmy sobie wprost, że najczęściej dzieje się to z kobietą. Nie trzeba być marketerem aby wiedzieć, że seks przynosi szczególną satysfakcję, jeśli partnerzy wzajemnie „dają i biorą”. Umacnianie archetypu kobiety, którą się po prostu bierze niczym wiking zdobycz i która wypełnia oczekiwania mężczyzny, stanowi we współczesnych czasach, kiedy to kobiety w końcu dochodzą do głosu (np. kampanią #metoo) uświadamiając nas jak wygląda rzeczywistość - wrzaskliwy anachronizm. Negacja, czy nie branie pod uwagę zmian kulturowo – społecznych, nie czerpanie z ich siły to arogancja, zaś taki sposób komunikacji to próba koszenia trawy w klapkach - twierdzi Rafał Krauze.

Czytaj także: Czy da się promować "energetyki" bez skandalu?

Jego zdaniem z punktu widzenia marki, to wyłącznie próba szybkiego kontaktu i ugrania sprzedaży w najbiedniejszej intelektualnie części społeczeństwa i pewnie „gimbazy” (być może samych autorów i twórców).

- Zubożenie intelektualne, brak wzorców i kryzys autorytetów po stronie znaczących grup konsumenckich, w połączeniu z rachitycznym budżetem mediowym, daje imperatyw sięgnięcia po prymitywną komunikację, czym uraczyło nas Waterius - właściciel marki Devil. Paradoksalnie w jedno osobowym zarządzie tej firmy zasiada kobieta, więc pytanie, gdzie naprawdę znaleźliśmy się jako społeczeństwo? - retorycznie pyta Country Manager trnd Polska.

więcej informacji:

Rafał Krauze RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT    /    Devil Energy RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Waterius RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.48.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.