Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komentarz trnd Polska - Czy komunikacja energetyków musi być prymitywna?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2017, 10:40
Komentarz trnd Polska - Czy komunikacja energetyków musi być prymitywna?
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska/ fot. PTWP

- Seks sam w sobie jest nierozłączna częścią naszego życia i towarzyszył komunikacji reklamowej na całym świecie od samego początku przyciągając uwagę. Stosowały go chyba wszystkie możliwe kategorie, od lodów (Magnum – Unilever) do butów sportowych włącznie (ADIDAS w kampanii „Are you shoes”). W polskim iście plebejskim pejzażu nie omija rynien, kotłów grzewczych, a nawet okien. Stał się synonimem braku pomysłu, infantylności oraz prowincjonalnemu pojmowaniu szalejącego patriarchatu w Polsce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

Seks jako motyw reklamowy nadal jest silnym przekonaniem producentów napojów energetycznych, którzy w poniżający kobiety sposób już od dawna próbują promować swoje produkty. Ostatnio wiele kontrowersji wzbudziła promocja napoju Devil Energy produkowanego przez firmę Waterius, która także rozlewa i sprzedaje wody butelkowane Jawor. Na profilu marki na Facebooku umieszczono grafiki przedstawiające twarz młodej kobiety z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”. Po oburzeniu internautów dodano nowy wariant - z mężczyzną "On już wie w czym za chwilę zatopi usta". 

- Problem zaczyna się wtedy, kiedy uprzedmiotawia się któregoś z partnerów, a powiedzmy sobie wprost, że najczęściej dzieje się to z kobietą. Nie trzeba być marketerem aby wiedzieć, że seks przynosi szczególną satysfakcję, jeśli partnerzy wzajemnie „dają i biorą”. Umacnianie archetypu kobiety, którą się po prostu bierze niczym wiking zdobycz i która wypełnia oczekiwania mężczyzny, stanowi we współczesnych czasach, kiedy to kobiety w końcu dochodzą do głosu (np. kampanią #metoo) uświadamiając nas jak wygląda rzeczywistość - wrzaskliwy anachronizm. Negacja, czy nie branie pod uwagę zmian kulturowo – społecznych, nie czerpanie z ich siły to arogancja, zaś taki sposób komunikacji to próba koszenia trawy w klapkach - twierdzi Rafał Krauze.

Czytaj także: Czy da się promować "energetyki" bez skandalu?

Jego zdaniem z punktu widzenia marki, to wyłącznie próba szybkiego kontaktu i ugrania sprzedaży w najbiedniejszej intelektualnie części społeczeństwa i pewnie „gimbazy” (być może samych autorów i twórców).

- Zubożenie intelektualne, brak wzorców i kryzys autorytetów po stronie znaczących grup konsumenckich, w połączeniu z rachitycznym budżetem mediowym, daje imperatyw sięgnięcia po prymitywną komunikację, czym uraczyło nas Waterius - właściciel marki Devil. Paradoksalnie w jedno osobowym zarządzie tej firmy zasiada kobieta, więc pytanie, gdzie naprawdę znaleźliśmy się jako społeczeństwo? - retorycznie pyta Country Manager trnd Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH