Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komunikacja kierowana do Millenialsów nie może polegać na obrażaniu ich świętości

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2017, 15:42
Komunikacja kierowana do Millenialsów nie może polegać na obrażaniu ich świętości
Brodaty Millenials, fot. shutterstock

- Przykład kryzysu wizerunkowego marki Tiger pokazuje, że, paradoksalnie, dla grupy młodych konsumentów kwestia pewnych świętości jest trendem wzrostowym, a nie spadkowym, co najwyraźniej nie było oczywiste dla właściciela marki - mówił Michał Leszczyński, dyrektor strategiczny w agencji San Markos podczas konferencji Futurefoods 2017.

Michał Leszczyński zaleca marketingowcom traktowanie millenialsów jako kolejnej grupy docelowej, którą należy poznać i zrozumieć.

- Millenialsi to po prostu kolejny target, z którym trzeba się zmierzyć. Sam mam millenialsa w domu. To moja 17-letnia córka Zofia, od której staram się uczyć jej sposobu myślenia. Millenialsi to nie tylko 11 mln Polaków czy 2,5 mld ludzi na Ziemi. W USA już dziś jest to grupa najbardziej liczna w całej populacji, a jej udział do 2025-2030 roku będzie się dynamicznie zwiększać. Musimy myśleć o tym, w jaki sposób z nimi rozmawiać oraz jak "łapać" ich w miejscach, w których przebywają, a które są często trudno dostępne - dodaje.

Leszczyński podkreśla, że kluczowymi wartościami dla millenialsów są wiarygodność i prawda. 

- Komunikacja, prawda i wiarygodność zaczynają się od produktu. W kontekście millenialsów bardzo ważna jest więc praca produktowa po stronie działów marketingu i RND. Elementy związane z insightem będą tak samo istotne jak w przypadku innych grup. Bardziej istotne mogą być za to elementy związane z tzw. prawdą produktu - dodał.

Ekspert zwraca jednak uwagę, że nie należy zapominać o innej ważnej cesze millenialsów, jaką jest kontradykcja, a więc sprzeczności, które wynikają głównie z faktu, że ta grupa jest wiekowo bardzo szeroka.

- Millenialsi nie oglądają telewizji, chcą być ciągle online, chcą jeść, a nie się odżywiać, przyswajają komunikaty w innych miejscach od nas. To z jednej strony ogromna presja grupy, do której należymy, a z drugiej mocne definiowanie siebie poprzez „ja”. Wszystko to zderza się w w najmniej oczekiwanych momentach, przez co komunikacja czasem się nie udaje - dodał.

Podając przykłady udanych kampanii skierowanych do millenialsów, Leszczyński wymienił m.in. Tymbark, EB, Oshee, Targ Śniadaniowy oraz Bio Naura.

- Tymbark to synonim konsekwencji i marki, która zdefiniowała trend. EB to przykład celnie zlokalizowanego insightu na styku komunikacji produktu i konsumenta. Oshee to dobrze wymyślony i fajnie opakowany produkt. Paradoks polega na tym, że pieniądze w tej marce nie idą tak mocno w komunikację, tylko w rozwój produktu w RND i design. Komunikacja nie jest aż tak bardzo istotna. Wejście na krótką listę produktów Realu Madryt to większy RTB dla konsumenta niż 50 punktów GRP więcej w telewizji. Targ Śniadaniowy to wspaniały przykład wykorzystania ekonomii współdziałania i socjalnych aspektów millenialsów. Z kolei Bio Naura to marka na początku drogi, przykład polskiego start-upu ze świetnymi produktami - dodał.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • oko 04-10-2017, 16:35:
Stek bzdur panie Leszczynski!!! Jakim cudem dostal pan mikrofon i prawo glosu na targach??? Zalosne wypociny czlowieka dla ktorego najwazniejsza rzecza jest KASA
Powinien z hukiem wyleciec z tej smiesznej agencji
Wstyd
  • Piotr 14-09-2017, 10:32:
A co jest złego w określeniu pokolenia "millenialsami"? Jest ono unikalne i czytelne. Czytelne, bo jest to pierwsze pokolenie, które weszło w dorosłość na przełomie XX/XXI wieku, a unikalne, bo minie kolejny tysiąc lat zanim będzie można tak nazwać kolejne pokolenie. Można oczywiście używać terminologii "pokolenie Y", ale jest ono dużo mniej czytelne i łatwo je pomylić z pokoleniem X. Wolę pozostać przy millenialsach. PS. "Millenium" to słowo występujące również w języku polskim, nie ma potrzeby go spolszczać.
  • Kubanek 14-09-2017, 08:48:
Troszeczkę dystansu. Jako tysiącleciowiec (celowo spolszczam ten durny amerykański termin)nie czuje się ani lepszy ani gorszy niż reszta ludzi. Nie dajmy sobie wmawiać tych bredni marketingowców. Fakty o młodym pokoleniu sa niestety takie, że to pokolenie totalnie zdegenerowanych egoistów, zapatrzonych w siebie. Sam jestem tego przykładem i staram się walczyć z moim skrajnym egoizmem jak mogę. Może dlatego, że nie jestem egocentrykiem, jak reszta.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.