Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komunikacja kierowana do Millenialsów nie może polegać na obrażaniu ich świętości

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2017, 15:42
Komunikacja kierowana do Millenialsów nie może polegać na obrażaniu ich świętości
Brodaty Millenials, fot. shutterstock

- Przykład kryzysu wizerunkowego marki Tiger pokazuje, że, paradoksalnie, dla grupy młodych konsumentów kwestia pewnych świętości jest trendem wzrostowym, a nie spadkowym, co najwyraźniej nie było oczywiste dla właściciela marki - mówił Michał Leszczyński, dyrektor strategiczny w agencji San Markos podczas konferencji Futurefoods 2017.

Michał Leszczyński zaleca marketingowcom traktowanie millenialsów jako kolejnej grupy docelowej, którą należy poznać i zrozumieć.

- Millenialsi to po prostu kolejny target, z którym trzeba się zmierzyć. Sam mam millenialsa w domu. To moja 17-letnia córka Zofia, od której staram się uczyć jej sposobu myślenia. Millenialsi to nie tylko 11 mln Polaków czy 2,5 mld ludzi na Ziemi. W USA już dziś jest to grupa najbardziej liczna w całej populacji, a jej udział do 2025-2030 roku będzie się dynamicznie zwiększać. Musimy myśleć o tym, w jaki sposób z nimi rozmawiać oraz jak "łapać" ich w miejscach, w których przebywają, a które są często trudno dostępne - dodaje.

Leszczyński podkreśla, że kluczowymi wartościami dla millenialsów są wiarygodność i prawda. 

- Komunikacja, prawda i wiarygodność zaczynają się od produktu. W kontekście millenialsów bardzo ważna jest więc praca produktowa po stronie działów marketingu i RND. Elementy związane z insightem będą tak samo istotne jak w przypadku innych grup. Bardziej istotne mogą być za to elementy związane z tzw. prawdą produktu - dodał.

Ekspert zwraca jednak uwagę, że nie należy zapominać o innej ważnej cesze millenialsów, jaką jest kontradykcja, a więc sprzeczności, które wynikają głównie z faktu, że ta grupa jest wiekowo bardzo szeroka.

- Millenialsi nie oglądają telewizji, chcą być ciągle online, chcą jeść, a nie się odżywiać, przyswajają komunikaty w innych miejscach od nas. To z jednej strony ogromna presja grupy, do której należymy, a z drugiej mocne definiowanie siebie poprzez „ja”. Wszystko to zderza się w w najmniej oczekiwanych momentach, przez co komunikacja czasem się nie udaje - dodał.

Podając przykłady udanych kampanii skierowanych do millenialsów, Leszczyński wymienił m.in. Tymbark, EB, Oshee, Targ Śniadaniowy oraz Bio Naura.

- Tymbark to synonim konsekwencji i marki, która zdefiniowała trend. EB to przykład celnie zlokalizowanego insightu na styku komunikacji produktu i konsumenta. Oshee to dobrze wymyślony i fajnie opakowany produkt. Paradoks polega na tym, że pieniądze w tej marce nie idą tak mocno w komunikację, tylko w rozwój produktu w RND i design. Komunikacja nie jest aż tak bardzo istotna. Wejście na krótką listę produktów Realu Madryt to większy RTB dla konsumenta niż 50 punktów GRP więcej w telewizji. Targ Śniadaniowy to wspaniały przykład wykorzystania ekonomii współdziałania i socjalnych aspektów millenialsów. Z kolei Bio Naura to marka na początku drogi, przykład polskiego start-upu ze świetnymi produktami - dodał.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr 14-09-2017, 10:32:
A co jest złego w określeniu pokolenia "millenialsami"? Jest ono unikalne i czytelne. Czytelne, bo jest to pierwsze pokolenie, które weszło w dorosłość na przełomie XX/XXI wieku, a unikalne, bo minie kolejny tysiąc lat zanim będzie można tak nazwać kolejne pokolenie. Można oczywiście używać terminologii "pokolenie Y", ale jest ono dużo mniej czytelne i łatwo je pomylić z pokoleniem X. Wolę pozostać przy millenialsach. PS. "Millenium" to słowo występujące również w języku polskim, nie ma potrzeby go spolszczać.
  • Kubanek 14-09-2017, 08:48:
Troszeczkę dystansu. Jako tysiącleciowiec (celowo spolszczam ten durny amerykański termin)nie czuje się ani lepszy ani gorszy niż reszta ludzi. Nie dajmy sobie wmawiać tych bredni marketingowców. Fakty o młodym pokoleniu sa niestety takie, że to pokolenie totalnie zdegenerowanych egoistów, zapatrzonych w siebie. Sam jestem tego przykładem i staram się walczyć z moim skrajnym egoizmem jak mogę. Może dlatego, że nie jestem egocentrykiem, jak reszta.
  • technololog 14-09-2017, 07:30:
obraża to sama retoryka o tematyce milenialsowej - stek bzdur - co nastepne? może pokolenie terronialsi (pokolenie gotowe do ucieczki przed zagrożeniem, preferujące żywność w puszkach o naturalnym skłądzie ale dużej kaloryczności z racji ciągłęgo pozostawania w gotowości do akcji...) hahaha

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH