Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Konsumencka potrzeba relaksu szansą dla producentów żywności i napojów

Analitycy firmy Mintel wskazują, że współcześni konsumenci coraz częściej poszukują okazji do relaksu i odpoczynku. Zjawisko to stwarza ciekawą okazję dla producentów żywności, którzy, dostarczając nowe produkty, mogą promować je jako przeznaczone do spożycia bez pośpiechu i zapewniające chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków.

Konsumencka potrzeba relaksu szansą dla producentów żywności i napojów
Coraz więcej konsumentów poszukuje okazji nawet na krótkie chwile relaksu w ciągu dnia. fot. shutterstock

Analitycy firmy Mintel zauważają, że współcześni konsumenci znajdują się w zawieszeniu pomiędzy szybkim i wciąż rosnącym tempem życia a wewnętrzną potrzebą spowolnienia i znalezieniem chwili relaksu, która nie wymaga wykonywania wielu czynności na raz. Zdefiniowany przez Mintela trend ‘Slow It All Down’ pokazuje, że konsumenci coraz częściej poszukują okazji do relaksu i odpoczynku rozumianego jako wycofanie się na krótką chwilę z szaleńczego tempa współczesnego życia. Omawiane zjawisko stwarza ciekawą okazję dla marek, które dostarczając nowe produkty mogą promować je jako przeznaczone do spożycia bez pośpiechu zapewniając chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków.

Nie ulega wątpliwości, że ludzie znajdujący się pod dużą presją czasu poszukują chwili wytchnienia kiedy tylko mogą. W czasie przeznaczonym na relaks szczególną rolę odgrywa sen. Niestety, stres dnia codziennego u wielu osób wpływa negatywnie zarówno na długość, jak i jakość snu. Dla przykładu, podczas gdy większość Polaków śpi 7-8 godzin dziennie, prawie połowa osób w wieku 30+ oraz co piąty nastolatek cierpi na problemy ze snem. Wpływają na to bez wątpienia takie czynniki, jak: stresujące i toczące się w szybkim tempie życie, problemy zdrowotne oraz brak dobrych nawyków związanych ze spaniem. Analitycy Mintela zauważają możliwość stworzenia takich produktów spożywczych, które pozwolą konsumentowi zrelaksować się i dzięki temu uzyskać lepszą jakość snu.

Podejmowane przez producentów działania na rzecz zaspokojenia konsumenckiej potrzeby do wypoczynku można zaobserwować patrząc na nowe produkty, które pojawiają się na rynku polskim. Produktem, który najczęściej kojarzony bywa z chwilą relaksu i czasem na odpoczynek, a w niektórych przypadkach lepszej jakości snem, jest herbata. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez firmę Mintel. Od 2013 r. herbaty stanowiły 64 proc. napojów, które wprowadzano na rynek wykorzystując w komunikacji słowo „relaks”. W przypadku herbat gotowych do spożycia lub mrożonych, powyższy trend jest mniej widoczny. Od 2013 roku 12 proc. wprowadzanych na rynek herbat gotowych zawierało w opisie słowo „relaks”.

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    herbaty RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    napoje na relaksację RSS ALERT    /    trendy prozdrowotne RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    herbata gotowa do picia RSS ALERT    /    mrożona herbata RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.