Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 14:00
Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów
Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynic Vitamin

Krynica Vitamin, która wchodzi na giełdę i chce pozyskać 20-30 mln zł, ma ambitne plany rozwoju. Zamierza zwiększać eksport, pozyskiwać nowych klientów oraz skupić się na tych największych odbiorcach. W planach nawiązanie współpracy z Coca-Colą lub PepsiCo.

- Mamy ambicję zagrać z dużymi graczami, takimi jak Coca-Cola czy PepsiCo. Jesteśmy na to gotowi, co pokazała nasza dotychczasowa współpraca z takimi koncernami, jak Orangina Schweppes czy Carlsberg. Chcemy wpisać się w trend dywersyfikacji produkcji w Europie – mówi Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.

Obecnie głównymi klientami, dla których Krynica Vitamin rozlewa napoje to: Oshee, Carlsberg, Hype, Orangina Schweppes, niemiecka marka TSI czy Human Energy. Spółka dostarcza też napoje private labels do takich sieci, jak: Biedronka, Eurocash, Netto, Żabka, Lewiatan, ukraińska Fozzy, Kaufland (6 krajów), Maxima (3 kraje), Makro, Intermarche czy Statoil.

W planach Krynica Vitamin jest pozyskanie takich klientów, jak: PepsiCo lub Coca-Cola, E.Leclerc, Tesco, Aldi, Auchan czy Carrefour.

Warto podkreślić, że przychody od sieci handlowych stanowią 45 proc., a od klientów tzw. A-Brands – 55 proc. Przewagę konkurencyjną spółki stanowi brak produkcji pod marką własną. Dodatkowo zarząd podkreśla, że nie ma w planach wprowadzenia na rynek własnych napojów.

Jak zaznacza prezes Czachorowski, motorem rozwoju spółki ma być eksport. Krynica Vitamin posiada certyfikaty umożliwiające globalną sprzedaż, w tym świadectwo koszerności oraz halal.

Największymi odbiorcami produktów spółki są Niemcy, Czechy oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Produkty Krynicy Vitamin obecne są we wszystkich krajach europejskich (obecnie toczone są rozmowy z firmą z Finlandii), na Bliskim Wschodzie oraz w Azji (7 krajów plus planowany kontrakt z Indiami), w Afryce (7 państw) oraz w Ameryce Północnej i Południowej (USA, Kanada, Kolumbia). W Kolumbii spółka dostarcza napoje private labels do rozwijanej przez Jeronimo Martins sieci Ara. Krynica Vitamin stawia m.in. na dynamicznie rosnące kraje afrykańskiej. Chce także mocniej wejść na rynek niemiecki.
W 2014 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły 167 mln zł, z czego 66 mln zł pochodziło ze sprzedaży eksportowej. EBITDA w tym okresie wyniosła 20 mln zł, a zysk netto 12 mln zł. W 2013 r. EBITDA wyniosła 11 mln zł, a zysk netto 4 mln zł.

W pierwszym półroczu tego roku Krynica Vitamin miała 89,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (w porównaniu do 81 mln zł w analogicznym okresie ub.r.). EBITDA w półroczu 2015 wyniosła 9,7 mln zł (8 mln zł rok temu), a zysk netto 5,7 mln zł (4 mln zł w I półroczu 2014 r.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH