REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 14:00
Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów
Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynic Vitamin

Krynica Vitamin, która wchodzi na giełdę i chce pozyskać 20-30 mln zł, ma ambitne plany rozwoju. Zamierza zwiększać eksport, pozyskiwać nowych klientów oraz skupić się na tych największych odbiorcach. W planach nawiązanie współpracy z Coca-Colą lub PepsiCo.

REKLAMA

- Mamy ambicję zagrać z dużymi graczami, takimi jak Coca-Cola czy PepsiCo. Jesteśmy na to gotowi, co pokazała nasza dotychczasowa współpraca z takimi koncernami, jak Orangina Schweppes czy Carlsberg. Chcemy wpisać się w trend dywersyfikacji produkcji w Europie – mówi Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.

Obecnie głównymi klientami, dla których Krynica Vitamin rozlewa napoje to: Oshee, Carlsberg, Hype, Orangina Schweppes, niemiecka marka TSI czy Human Energy. Spółka dostarcza też napoje private labels do takich sieci, jak: Biedronka, Eurocash, Netto, Żabka, Lewiatan, ukraińska Fozzy, Kaufland (6 krajów), Maxima (3 kraje), Makro, Intermarche czy Statoil.

W planach Krynica Vitamin jest pozyskanie takich klientów, jak: PepsiCo lub Coca-Cola, E.Leclerc, Tesco, Aldi, Auchan czy Carrefour.

Warto podkreślić, że przychody od sieci handlowych stanowią 45 proc., a od klientów tzw. A-Brands – 55 proc. Przewagę konkurencyjną spółki stanowi brak produkcji pod marką własną. Dodatkowo zarząd podkreśla, że nie ma w planach wprowadzenia na rynek własnych napojów.

Jak zaznacza prezes Czachorowski, motorem rozwoju spółki ma być eksport. Krynica Vitamin posiada certyfikaty umożliwiające globalną sprzedaż, w tym świadectwo koszerności oraz halal.

Największymi odbiorcami produktów spółki są Niemcy, Czechy oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Produkty Krynicy Vitamin obecne są we wszystkich krajach europejskich (obecnie toczone są rozmowy z firmą z Finlandii), na Bliskim Wschodzie oraz w Azji (7 krajów plus planowany kontrakt z Indiami), w Afryce (7 państw) oraz w Ameryce Północnej i Południowej (USA, Kanada, Kolumbia). W Kolumbii spółka dostarcza napoje private labels do rozwijanej przez Jeronimo Martins sieci Ara. Krynica Vitamin stawia m.in. na dynamicznie rosnące kraje afrykańskiej. Chce także mocniej wejść na rynek niemiecki.
W 2014 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły 167 mln zł, z czego 66 mln zł pochodziło ze sprzedaży eksportowej. EBITDA w tym okresie wyniosła 20 mln zł, a zysk netto 12 mln zł. W 2013 r. EBITDA wyniosła 11 mln zł, a zysk netto 4 mln zł.

W pierwszym półroczu tego roku Krynica Vitamin miała 89,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (w porównaniu do 81 mln zł w analogicznym okresie ub.r.). EBITDA w półroczu 2015 wyniosła 9,7 mln zł (8 mln zł rok temu), a zysk netto 5,7 mln zł (4 mln zł w I półroczu 2014 r.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH