Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kto jest liderem na rynku soków w Polsce?

  • Euromonitor International
  • Autor: Euromonitor Int. / PM
  • Data: 31-10-2014, 12:10
Kto jest liderem na rynku soków w Polsce?
fot. Fotolia

Z danych Euromonitor Int. wynika, że pod względem ilości sprzedaży w 2013 roku liderem rynku soków, w którego skład wchodzą soki odtworzone, soki NFC oraz nektary (zawierają powyżej 25 proc. zawartości soku), jest marka Tymbark z Grupy Maspex. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio: Hortex oraz Fortuna (Agros Nova).

Nie jest to zaskoczeniem, gdyż te trzy koncerny od lat zajmują podium w rynkowych zestawieniach. Euromonitor nie podaje nam jednak szczegółowo udziałów rynkowych tych marek czy firm - jedynie pozycję na tle konkurencji w 2013 roku.

Kolejne miejsca w zestawieniu największych marek sokowych zajmują odpowiednio: Kubuś (Maspex) oraz Costa od firmy Hortex.

W kategorii soki odtworzone 100 proc. liderem jest oczywiście brand Tymbark, a wiceliderem - Fortuna. Trzecie miejsce należy do Horteksu, więc tu na podium wystąpiły przetasowania. Czwarte miejsce należy do Cappy (Coca-Cola), a piąte - do marki Tarczyn (Agros Nova).

Czołówka producentów z segmentu nektarów (napoje zawierające 25-99 proc. soku) jest kompletnie zdominowana przez trzech gigantów. Pierwsze i drugie miejsce należą do marek Grupy Maspex - Kubusia (numer jeden) i Tymbarku. Trzecie miejsce to Hortex, a kolejne to dwie marki Agros Novy - Pysio i Fortuna.

Nieco już inaczej wygląda zestawienie największych marek w segmencie soków NFC (nie z koncentratu). Tu liderem jest Marwit, a wiceliderem Słoneczna Tłocznia. Na trzecim miejscu uplasował się brand Cymes od Victoria Cymes. Dopiero czwartą pozycję zajmuje Maspex z marką Tymbark. Na piątej pozycji znalazła się marka Bio Food z segmentu żywności ekologicznej.

Jak już podawał portalspozywczy.pl za Euromonitor Int. w tym roku cały rynek soków osiągnie wartość prawie 6 mld zł (5,998 mld zł). W kolejnych latach będzie rósł po 0,5 proc. Tymczasem kategoria soków świeżych (NFC) wciąż rośnie i będzie się zwiększała - zarówno wartościowo, jak i ilościowo.

Czytaj także: Kategoria soków NFC będzie dynamicznie rosła przez kolejne lata 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH