Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

KUPS: Edukacja żywieniowa wpływa na decyzje zakupowe

- Im bardziej świadomy klient, tym bardziej jego decyzje zakupowe skupiają się na produktach o prozdrowotnych właściwościach – mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

KUPS: Edukacja żywieniowa wpływa na decyzje zakupowe
Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS

- Dostrzeganie trendów i mówienie o nich głośno z pewnością ma wpływ na ich dalsze kształtowanie, jednak pamiętajmy, że to klient wyznacza kierunek. Globalizacja, szeroki wybór produktów, dostęp do internetu, a więc i do informacji – to wszystko wpływa na wzrost świadomości konsumentów. Chcą wiedzieć, co kupują i jak ten produkt będzie wpływał na ich zdrowie. To zresztą pokazują wyniki badań, które przeprowadzaliśmy w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) – 42% kobiet wybiera produkt spożywczy w oparciu o jego skład i właściwości, marka decyduje tylko w 10% przypadków. Ludzie coraz chętniej czytają etykiety, bo są świadomi, że to, co jedzą, wpływa na funkcjonowanie ich organizmu teraz i w przyszłości. Świadomy konsument to taki, który właśnie wiąże zbilansowaną dietę z tym, co wkłada do koszyka. Oczywiście nie wszyscy przywiązują do tego wagę, jednak niezaprzeczalnie liczba osób świadomych wzrasta – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

Świadomość, a wiedza na temat zasad prawidłowego żywienia to dwie różne rzeczy. Sama wiedza nie wystarczy do zmiany nawyków żywieniowych, a co za tym idzie, do zmiany decyzji zakupowych.

Pomiędzy świadomością a wiedzą na temat zbilansowanej diety istnieją bardzo widoczne zależności. Jeśli edukujemy konsumenta, że minimum 5 porcji warzyw i owoców stanowi podstawę Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, zakotwiczymy mu myśl, że warto po te produkty rolne sięgać. Jeśli dodatkowo przedstawimy realne korzyści z ich spożywania, może to stopniowo wpływać na wzrost zapotrzebowania na nie. Jeśli dodamy do tego informację, że szklanka soku, również pasteryzowanego, może stanowić jedną z zalecanych porcji owoców lub warzyw, mamy kolejny wpływ na nawyki żywieniowe i zwiększenie świadomości. Mówię oczywiście o pozytywnych aspektach, jednak edukacja polega też na walce z mitami, takimi jak np. chemiczne dodatki w sokach (do soków nie wolno dodawać sztucznych barwników, aromatów czy konserwantów). Jest to oczywiście długotrwały proces, nie rozmawiamy o perspektywie półrocznej, a co najmniej kilkuletniej – dodaje ekspertka.

Dodaje, że czasami ściąganie każdego produktu z półki i czytanie etykiety zajęłoby z pewnością dużo czasu. Zapewne dlatego aż 81% matek deklaruje, że zwraca uwagę, czy dany produkt posiada certyfikat potwierdzający jego jakość, umieszczany na froncie opakowania. - Forma graficzna zdecydowanie przykuwa wzrok bardziej niż tabela wartości odżywczych i nie wymaga brania do ręki każdego produktu – mówi Barbara Groele.

więcej informacji:

System Jakości Certyfikowany Produkt RSS ALERT    /    soki RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT    /    KUPS RSS ALERT    /    Barbara Groele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.