REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Łączenie kategorii sposobem na poszukiwanie innowacji i wzrostu w branży napojowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-08-2013, 12:34
Łączenie kategorii sposobem na poszukiwanie innowacji i wzrostu w branży napojowej
Konrad Subda, prezes zarządu Krynicy Vitamin SA

Coraz bardziej dojrzała branża napojowa upatruje możliwości wzrostu i inspiracji w tworzeniu rozwiązań z pogranicza dwóch lub większej ilości dotychczas osobno funkcjonujących segmentów produktowych. Oczekiwań konsumentów nie zaspokajają już tylko proste modyfikacje napojów poszerzane o kolejne warianty smakowe najbardziej popularnych owoców. Tradycyjne napoje są przykładowo wzbogacane o elementy funkcjonalne takie jak: witaminowe suplementy diety, substancje wspierające proces odchudzania, produkty pobudzające aktywność fizyczną czy intelektualną i wiele innych.

REKLAMA

Właściciele produktów brandowych, a także coraz częściej private label zdecydowanie odważniej sięgają po egzotyczne smaki takie jak kokos, arbuz, poziomka. Widoczny jest również trend implementacji smaków popularnych koktajli dotychczas zarezerwowanych jedynie dla napojów alkoholowych. Przykładem segmentu soft drinkowego, w którym z powodzeniem implementują tego typu rozwiązania jest segment napojów energetyzujących.

Tradycyjny napój energetyczny o smaku tzw. tutii frutti, coraz częściej zastępuje napój będący mieszanką kilku wersji smakowych i kategorii. Rokrocznie na rynki Europy trafia blisko 140 nowych napojów z kategorii „cross", czyli produktów trudnych do zdefiniowania, łączących ze sobą cechu napojów funkcjonalnych, soków i energetyków.

Jak podają prognozy przygotowane dla Krynicy Vitamin SA światowy rynek sprzedaży napojów energetycznych osiągnie w tym roku pułap blisko 9.797.4 mln litrów. W ten sposób zakres global market energetyków zanotuje 10,3-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2012. W podziale geograficznym, dominującą pozycję posiada Azja (40,2 procent całości wolumenu), region północnoamerykański (25,6 proc.) i kraje zachodniej Europy (18.3 proc.). Tuż za nimi plasuje się region Europy wschodniej (5,9 proc.), Ameryki Łacińskiej (4.2 proc.), Australii i Oceanii (2,2 procent). Ciągle słabo zagospodarowanym terenem pozostają obszary północnej Afryki i Bliski Wschód (łącznie 2,1 procent), w pozostałej części Afryki sprzedaje się 1,6 procent całości wolumenu.

Z badań przygotowanych dla Krynicy Vitamin SA wynika, że w 2013 roku na naszym rynku zostaną sprzedane 144 mln litrów napojów energetycznych. - Oczywiście jeśli postawimy się obok rynków Europy Zachodniej i Azji nie jesteśmy dużym odbiorcą energetyków, ale nasz rynek rozwija się dynamicznie - podkreśla Konrad Subda, prezes zarządu Krynicy Vitamin SA. Jego zdaniem wzrost sprzedaży kategorii to też efekt zmieniających się upodobań Polaków, którzy coraz częściej szukają także innych doznań smakowych niż tradycyjne napoje energetyczne.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zizou 30-08-2013, 12:08:
Dziwne, tylko że Krynicy którą zarządza taki "laik" tak dobrze, się wiedzie... Pewnie przypadek? ;)
  • watermelon 29-08-2013, 22:08:
Malina ma rację! Tylko co na ten temat może powiedzieć laik informowany przez niekompetentnych pracowników.
  • Malina 29-08-2013, 15:09:
Teina to po prostu kofeina, tyle że z herbaty, nie z kawy. Tak samo naturalna i tak samo działająca na organizm.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH