Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Lavazza dołącza do "CEO Carbon Neutral Challenge", którego celem jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych

W związku z planami i działaniami Unii Europejskiej, zakładającymi osiągnięcie do 2050 roku statusu pierwszego na świecie bloku krajów, które mają zerowy wpływ na klimat, Grupa Lavazza ogłosiła przystąpienie do inicjatywy "CEO Carbon Neutral Challenge". Firma podjęła ten krok w ramach odpowiedzi na list otwarty opublikowany w listopadzie przez Marco Bizzarriego, Prezesa i Dyrektora Generalnego „Gucci”, który stał się również jedną z istotnych kwestii podkreślanych na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.

Lavazza dołącza do
fot. materiały prasowe

Wyzwanie zachęca przedsiębiorstwa do traktowania maksymalnej redukcji emisji gazów cieplarnianych, jako priorytetu w swoich działaniach, które zmierzać powinny do całkowitego ich wyeliminowania. Lavazza będzie przestrzegać "zasad przewodnich" określonych przez CEO Carbon Neutral Challenge.

Myślą przewodnią inicjatywy jest również zachęcenie przedstawicieli różnych gałęzi przemysłu do inwestowania w skuteczne zarządzanie wszystkimi procesami w ich organizacjach, w celu zminimalizowania wpływu na środowisko. Kolejny krok to analiza pozostałych źródeł emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw i przekształcenie ich na rozwiązania naturalne, mające na względzie ochronę różnorodności biologicznej i światowego dziedzictwa leśnego, przyczyniając się tym samym bezpośrednio do łagodzenia zmian klimatu.

- Działania Lavazzy zmierzające do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych rozpoczęły się wiele lat temu. Jednak globalna ekspansja na światowych rynkach, na których stale rośnie popyt na kawę oraz pogłębianie się kryzysu klimatycznego zmuszają liderów branży do określenia na nowo zrównoważonego łańcucha wartości i zwiększenia wysiłków, aby jak najszybciej osiągnąć "neutralność węglową" w działalności przemysłowej i łańcuchu produkcyjnym - mówi Antonio Baravalle, dyrektor generalny Grupy Lavazza.

- Przyjmując zaproszenie Marco Bizzarriego, planujemy rozszerzyć nasze programy inwestycyjne i innowacyjne oraz działania organicznie. Pojedyncze inicjatywy nie wystarczą: mocno wierzymy w konieczność wspólnego wysiłku wszystkich graczy na rynku, niezależnie od wielkości i niezależnie od branży - dodaje.

W ostatnich latach Lavazza poważnie zaangażowała się w tworzenie gospodarki niskoemisyjnej, zgodnie z Agendą 2030, którą spółka podpisała w 2017 r., przestrzegając celów zrównoważonego rozwoju, które wyznaczają drogę dla jej działań w tym zakresie. 

Lavazza zaadaptowała systemowe podejście do zrównoważonego rozwoju, a jej dążenie do „neutralności węglowej” obejmuje różne działania:

* szczegółową analizę i sprawozdawczość dotyczącą emisji bezpośrednich i pośrednich;

* projekty mające na celu zmniejszenie emisji (np. działania w zakresie efektywności energetycznej oraz korzystanie w 100% z odnawialnych źródeł energii w zakładach we Włoszech i Francji), 

więcej informacji:

Lavazza RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    CEO Carbon Neutral Challenge RSS ALERT    /    środowisko RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.