Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Lavazza: Polska jest dla nas rynkiem strategicznym (wywiad)

Lavazza zainaugurowała nowy rozdział swojej obecności na polskim rynku. Marka wystartowała w naszym kraju z globalną kampanią „More than Italian”. O strategii marki na polskim rynku w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl opowiada Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią.

Lavazza: Polska jest dla nas rynkiem strategicznym (wywiad)
Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią, fot. mat. prasowe.

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2019, 11:02

Portalspozywczy.pl: Jaka jest strategia działań marki Lavazza na polskim rynku?

Marco Barbieri, szef marketingu Lavazza na Europę Wschodnią: Polska dla Lavazzy jest niewątpliwie rynkiem strategicznym. Wystartowaliśmy właśnie z nową kampanią, dzięki której chcemy jeszcze bardziej zbliżyć się do polskich konsumentów. Mamy ambitne plany wzrostu w Polsce, a naszym podstawowym celem jest teraz odpowiednia komunikacja. Co prawda mamy dobrą rozpoznawalność marki w Polsce, jednak cały czas istnieje w tym zakresie pole do rozwoju. Musimy być odpowiednio prezentowani we wszystkich punktach kojarzonych z Lavazzą, zarówno pod kątem komunikacji, jak i obecności w sklepach. Lavazza jako firma włoska jest kojarzona głównie z espresso, ale ta marka to znacznie więcej niż tylko espresso.

Mówiąc o polskich konsumentach i ich wyborach, które rodzaje kaw cieszą się największą popularnością?

Dane detaliczne pokazują, że najwyższą pozycję ma kawa mielona. Silne wzrosty odnotowuje kawa ziarnista, natomiast segment kaw rozpuszczalnych jest stabilny. Mogę powiedzieć, że kawa mielona i ziarnista odpowiadają obecnie za 60 proc. rynku. Na dalszej pozycji są kawa rozpuszczalna i kapsułki, których udział w rynku jest najniższy spośród wszystkich wymienionych segmentów, jednak z tendencją wzrostu.

A który z wymienionych segmentów jest najważniejszy w strategii Lavazzy w Polsce?

Zdecydowanie kawa mielona i ziarnista. Jesteśmy włoską firmą, można więc powiedzieć, że te rodzaje kawy są niejako wpisane w nasze DNA. We Włoszech od zawsze przygotowywaliśmy i piliśmy kawę w ten sposób, dlatego też na tym segmencie skupiamy się w naszych działaniach.

Mówimy o rynku detalicznym, a jak oceniają Państwo rynek HoReCa w Polsce?

Obecnie w Polsce spożycie kawy poza domem jest niższe niż w domu. W związku z tym naszą aktywność nadal koncentrujemy głównie na rynku detalicznym. Widzimy jednak duże możliwości dalszego rozwoju i dystrybucji w segmencie kaw premium dla gastronomii. Zaczynamy w tej chwili dystrybucję kaw ¡Tierra!. Według naszych ocen powinna być ona dostępna w Polsce jeszcze przed końcem tego roku.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lavazza RSS ALERT    /    Marco Barbieri RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.48.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.