Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera; Polskie Radio nie będzie kupować produktów Maspeksu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2017, 16:03
Lotos wycofuje ze sprzedaży Tigera; Polskie Radio nie będzie kupować produktów Maspeksu
fot. materiały prasowe

Nie cichną echa po burzy wokół obraźliwych grafik. Grupa Lotos podała, że podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży napojów Tiger Energy Drink. Tymczasem Polskie Radio zadeklarowało, że nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice.

Lotos swoją decyzję (bez komentarzy i uzasadnień) o wycofaniu ze sprzedaży Tigera podał w piątek na Twitterze.

Polskie Radio poinformowało, że rezygnuje z zakupów wszystkich produktów firmy Maspex, czyli producenta napoju Tiger. - Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić - wyjaśnił Mariusz Staniszewski, członek zarządu Polskiego Radia.

Cała akcja rozpoczęła się po tym, jak 1 sierpnia na Instagramie na profilu marki napoju Tiger z portfolio Maspex Wadowice opublikowano grafikę z wyciągniętym środkowym palcem z zawiniętą na nim kokardką. U góry znajdował się napis „1 sierpnia dzień pamięci”, a u dołu dopisek: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!” oraz wizerunek puszki napoju Tiger i tygryska charakterystycznego dla tej marki. Internauci, dziennikarze i influencerzy zarzucali marce, że w skandaliczny sposób nawiązała do obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Maspex, jak i agencja J. Walter Thompson Group Poland, odpowiedzialna za obsługę marki Tiger w social mediach oraz prezes wadowickiej grupy Krzysztof Pawiński, oficjalnie przeprosili za publikację tego wpisu. Firma przekazała 500 tys. zł w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

Zdecydowano się także na usunięcie profilu na tym portalu, a także na Twiterze. W uzasadnieniu napisano: "Nie widzimy możliwości kontynuowania komunikacji w dotychczasowym formacie".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (26)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artur 21-08-2017, 21:02:
mało patriotyczne bojkotowanie jednej z niewielu dobrych polskich marek...
  • ten 20-08-2017, 23:33:
dokładnie, polski biznes potrzebuje takich firm jak Maspex, wypadałoby ją wspierać, w końcu mają potężny wkład w podatki w naszym kraju
  • daro 19-08-2017, 20:18:
Dajcie spokój, zamiast cieszyć się że mamy polską firme która odkupuje marki z zagranicznych rąk, to rozdmuchuje się afery na jej temat. Rozumiem, że popełnili karygodny bład, jednak wlożyli już dużo wysiłku w jego naprawienie.

Zobacz wszystkie komentarze (26)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH