REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mintel: Nowe formaty pomogą przełamać stagnację na rynku izotoników

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 22-02-2016, 12:11
Mintel: Nowe formaty pomogą przełamać stagnację na rynku izotoników
Trzech na dziesięciu Polaków chce zmienić swój tryb życia na zdrowszy. fot. shutterstock

Według badań konsumenckich firmy Mintel przeprowadzonych w czerwcu 2015 roku, 3 na 10 Polaków (4 na 10 w kategorii wiekowej 25-34 lata) chce zmienić swój tryb życia na zdrowszy. Dla wielu z nich oznacza to zmianę nawyków żywieniowych, a także zwiększenie aktywności fizycznej. Czy pozwoli to przełamać stagnację na rynku napojów energetycznych?

REKLAMA

Dynamicznie rozwijające się sieci siłowni, coraz większe zainteresowanie sportami wytrzymałościowymi, lawinowo rosnąca liczba uczestników miejskich maratonów, budują znaczącą grupę konsumentów. W jej skład wchodzą z jednej strony najbardziej aktywni miłośnicy sportu, a z drugiej nowicjusze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie. Sugeruje to potencjalny wzrost zainteresowania produktami żywnościowymi i napojami, które kierowane są do ludzi aktywnych.

Funkcjonalna żywność i napoje przyciągają uwagę polskich konsumentów. Aż 43 proc. Polaków (nieco więcej w przedziale 16-34 lata) uważa, że na rynku wciąż jest zbyt mało najpopularniejszych produktów, które zawierają dodatki funkcjonalne, a 34 proc. (ponownie nieznacznie więcej w grupie 16-34 latków) jest zdania, że za funkcjonalną żywność i napoje warto zapłacić więcej.

Zdaniem 46 proc. konsumentów jedną z głównych motywacji do skorzystania z funkcjonalnych produktów żywnościowych jest ich większa wartość energetyczna, co może również mieć związek z coraz większym zainteresowaniem aktywnym trybem życia.

Woda, wody funkcjonalne, przekąski oraz słodycze stanowią dużą część wyspecjalizowanych produktów ukierunkowanych na konsumentów zaangażowanych w sport. Na przykład producenci przekąsek zaczynają wykorzystywać białko jako główny składnik swoich produktów, chcąc w ten sposób wypozycjonować je jako środek wspomagający budowanie mięśni i przypodobać się konsumentom zainteresowanym fitnessem.

Tymczasem funkcjonalne słodycze i wyroby cukiernicze wprowadzone na rynek przez jednego z czołowych polskich producentów napojów sportowych, firmę Oshee są dobrze odbierane przez aktywnych konsumentów. 

Napoje sportowe to jeden z najbardziej znanych przykładów produktów ukierunkowanych na konsumentów, którzy prowadzą aktywny tryb życia i uprawiają sport. Jednak, o ile funkcjonalne butelkowane wody wzbogacone o witaminy i elektrolity zanotowały progres na rynku polskim, popularność napojów sportowych spadła, przez co ta kategoria znajduje się obecnie w stagnacji.

Ponad połowa Polaków deklaruje, że podczas ćwiczeń lub tuż po treningu woli pić butelkowane wody z dodatkiem elektrolitów niż napoje energetyczne. W związku z tym, w odniesieniu do zmieniających się preferencji konsumentów, producenci napojów sportowych poszukują nowych rozwiązań, które pomogą odświeżyć i pobudzić tę kategorię.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 548) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 780 559)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH