Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Nowe formaty pomogą przełamać stagnację na rynku izotoników

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 22-02-2016, 12:11
Mintel: Nowe formaty pomogą przełamać stagnację na rynku izotoników
Trzech na dziesięciu Polaków chce zmienić swój tryb życia na zdrowszy. fot. shutterstock

Według badań konsumenckich firmy Mintel przeprowadzonych w czerwcu 2015 roku, 3 na 10 Polaków (4 na 10 w kategorii wiekowej 25-34 lata) chce zmienić swój tryb życia na zdrowszy. Dla wielu z nich oznacza to zmianę nawyków żywieniowych, a także zwiększenie aktywności fizycznej. Czy pozwoli to przełamać stagnację na rynku napojów energetycznych?

Dynamicznie rozwijające się sieci siłowni, coraz większe zainteresowanie sportami wytrzymałościowymi, lawinowo rosnąca liczba uczestników miejskich maratonów, budują znaczącą grupę konsumentów. W jej skład wchodzą z jednej strony najbardziej aktywni miłośnicy sportu, a z drugiej nowicjusze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie. Sugeruje to potencjalny wzrost zainteresowania produktami żywnościowymi i napojami, które kierowane są do ludzi aktywnych.

Funkcjonalna żywność i napoje przyciągają uwagę polskich konsumentów. Aż 43 proc. Polaków (nieco więcej w przedziale 16-34 lata) uważa, że na rynku wciąż jest zbyt mało najpopularniejszych produktów, które zawierają dodatki funkcjonalne, a 34 proc. (ponownie nieznacznie więcej w grupie 16-34 latków) jest zdania, że za funkcjonalną żywność i napoje warto zapłacić więcej.

Zdaniem 46 proc. konsumentów jedną z głównych motywacji do skorzystania z funkcjonalnych produktów żywnościowych jest ich większa wartość energetyczna, co może również mieć związek z coraz większym zainteresowaniem aktywnym trybem życia.

Woda, wody funkcjonalne, przekąski oraz słodycze stanowią dużą część wyspecjalizowanych produktów ukierunkowanych na konsumentów zaangażowanych w sport. Na przykład producenci przekąsek zaczynają wykorzystywać białko jako główny składnik swoich produktów, chcąc w ten sposób wypozycjonować je jako środek wspomagający budowanie mięśni i przypodobać się konsumentom zainteresowanym fitnessem.

Tymczasem funkcjonalne słodycze i wyroby cukiernicze wprowadzone na rynek przez jednego z czołowych polskich producentów napojów sportowych, firmę Oshee są dobrze odbierane przez aktywnych konsumentów. 

Napoje sportowe to jeden z najbardziej znanych przykładów produktów ukierunkowanych na konsumentów, którzy prowadzą aktywny tryb życia i uprawiają sport. Jednak, o ile funkcjonalne butelkowane wody wzbogacone o witaminy i elektrolity zanotowały progres na rynku polskim, popularność napojów sportowych spadła, przez co ta kategoria znajduje się obecnie w stagnacji.

Ponad połowa Polaków deklaruje, że podczas ćwiczeń lub tuż po treningu woli pić butelkowane wody z dodatkiem elektrolitów niż napoje energetyczne. W związku z tym, w odniesieniu do zmieniających się preferencji konsumentów, producenci napojów sportowych poszukują nowych rozwiązań, które pomogą odświeżyć i pobudzić tę kategorię.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.