Napoje bez cukru? Rynek rośnie, ale jesteśmy w tyle za Zachodem!

Polski rynek napojów słodzonych innymi substancjami niż cukier nieco przyspiesza, ale nadal jesteśmy daleko w tyle za państwami zachodnimi - podaje Puls Biznesu.
Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska, rodzimy rynek napojów słodzonych innymi substancjami niż cukier rozwija się znacznie wolniej niż w krajach Europy Zachodniej, jednak charakteryzuje go tendencja wzrostowa.
Jak przypomina, w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy napoje gazowane typu light rosły szybciej od tych słodzonych cukrem, a dynamika jeżeli chodzi o wolumen wyniosła 12,8 proc.
Dobre wyniki wiążą się przede wszystkim z wysoką sprzedażą w dyskontach, w przypadku których wzrost napojów bez cukru wyniósł ponad 20 proc.
Napoje gazowane niesłodzone cukrem w okresie od lipca 2015 do czerwca 2016 stanowiły około 8 proc. wolumenu napojów gazowanych w Polsce. Ich udział wzrósł o 1 proc. w porównaniu rok do roku.
Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!