Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Napoje energetyczne: Braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2017, 10:59
Napoje energetyczne: Braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami
Radosław Kaczmarek, Melting Pot

Czy można budować komunikację napojów energetycznych bez skandali i podtekstów seksualnych, obrażania? - Oczywiście! Wręcz się powinno tak robić. Jednak w myśleniu marketerów widać mnóstwo stereotypów i półprawd - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Przypomnijmy, producent napoju energetycznego Devil Energy najnowszą reklamą w social mediach poruszył internautów. Mimo oskarżeń o seksizm nie przeprosił ani nie usunął grafiki z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”, tylko dodał jej nowy wariant z mężczyzną "On już wie w czym za chwilę zatopi usta".

Więcej: Devil Energy Drink: Nie możemy brać odpowiedzialności za interpretację zamieszczonych przez nas postów

Zdaniem Radosława Kaczmarka, od dłuższego czasu napoje energetyczne nie mają szczęścia do dobrego marketingu. - Z tego twierdzenia należy oczywiście wyłączyć kultowy już Red Bull, który jest marką kochaną przez miliony konsumentów właściwie za to co robi i jak prowadzi swoje działania marketingowe. Ale na rynku mamy dziesiątki produktów konkurencyjnych, takich które starają się zawalczyć o trudny i nasycony rynek. Pozornie najłatwiej jest spróbować zaistnieć kontrowersyjną reklamą jaką ostatnio pokazał produkt Devil. Chociaż już wcześniej np: energetyk Blow odwoływał się do skojarzeń seksualnych w mało wysublimowany sposób - komentuje ekspert.

Ale czy można budować komunikację napojów energetycznych bez skandali i podtekstów seksualnych, obrażania? - Oczywiście! Wręcz się powinno tak robić. Jednak w myśleniu marketerów widać mnóstwo stereotypów i półprawd. Niestety pokutuje takie przekonanie - skoro produkt jest skierowany do budżetowego konsumenta - bo w tym segmencie energetyków królują skandale - to ten konsument musi być mniej wyrafinowany, bardziej podatny na prymitywne przekazy. To nieprawda - dodaje Radosław Kaczmarek.

I podkreśla, że wrażliwość cenowa konsumenta nie jest połączona z jego wrażliwością estetyczną czy też potrzebami, jakie ma względem marek. - Osoby, które nie mogą sobie pozwolić na Red Bulla tylko jego tańszego odpowiednia wcale nie mają ochoty oglądać prymitywnych reklam, które obrażają ich inteligencję oraz zmysł estetyczny. To, że komuś w badaniach marketingowych wyszło, że jego konsumentem jest osoba mniej wykształcona, z mniejszego miasta, o mniejszej zasobności portfela - czy to oznacza, że do tej osoby mówimy językiem seksu i podtekstu? To oczywiste nadużycie. Reklamy takie jak Devil pokazują, że braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami. Bo co z tego, że przez jakiś czas będzie się mówić o produkcie? Skoro nie zbuduje się świata marki, który będzie trwały w głowach konsumentów, a nie tylko mało udaną grą obrazu i słów - podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.