Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Nespresso stawia na recykling

Nespresso inwestuje w system recyklingu, dążąc do zrównoważonego rozwoju. Celem Nespresso jest recykling 100% sprzedanych kapsułek do 2020 roku.

Nespresso stawia na recykling
fot. materiały prasowe

Decyzja marki o produkcji kapsułek z aluminium nie jest przypadkowa, co więcej, jest zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. Aluminium występuje w przyrodzie, więc jego zaletą jest możliwość odnawialności i poddawania nieustającemu procesowi recyklingu. Oznacza to, że zużyte kapsułki Nespresso mogą stać się nowymi przedmiotami aluminiowymi, odradzając się wielokrotnie w procesie przetwarzania. Z kapsułki Nespresso może powstać biżuteria, długopisy, a nawet rama roweru.

Recykling aluminiowych kapsułek jest istotnym elementem działań dotyczących ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju. Jednak zgodnie z dyrektywami UE kapsułki Nespresso (i kapsułki porcjowanej kawy w ogóle) nie są klasyfikowane jako opakowania, dlatego rządy poszczególnych państw nie mają obowiązku wdrożenia systemów ich recyklingu. Mimo to w 1991 roku w Szwajcarii Nespresso podjęło decyzję o uruchomieniu pierwszego i jedynego w swoim rodzaju systemu recyklingu kapsułek. Od tego momentu we współpracy ze światowymi partnerami marka poszukuje odpowiednich rozwiązań koncentrujących się na wygodzie konsumentów, wydajności środowiskowej oraz modernizacji istniejącej już lokalnej infrastruktury.

Program systemu recyklingu Nespresso funkcjonuje obecnie w trzydziestu dziewięciu państwach, wśród nich jest Polska. Obecnie marka jest w stanie odzyskać 80% wszystkich sprzedanych kapsułek, a aluminium z tych kapsułek może zyskać nowe życie. Wystarczy, że po wypiciu kawy zamiast wyrzucać zużyte kapsułki do tradycyjnego kosza, skorzystamy z programu recyklingu Nespresso. Trzysta sześćdziesiąt pięć przetworzonych kapsułek daje około 28 dag aluminium, z których można wykonać jedną ramę roweru. W tym roku Nespresso ponownie nawiązało współpracę z kultową szwajcarską marką CARAN D’ACHE, która zaprojektowała unikalny długopis z przetworzonych kapsułek Nespresso. W ramach globalnych zobowiązań do 2020 roku, czyli recyklingu 100% aluminium, Nespresso rozpoczyna też przetwarzanie zużytych kapsułek na nowe kapsułki.

W związku z tym, że marka stara się zawsze odpowiedzialnie dostarczać kawę najwyższej jakości i jednocześnie nieustannie pracuje nad zminimalizowaniem wpływu na środowisko, stworzyła system, którego zadaniem jest ułatwienie każdemu konsumentowi możliwości przekazania kapsułek do recyklingu. Jeśli po wypiciu kawy Nespresso zastanawiasz się, co zrobić ze zużytą kapsułką, wrzuć ją do dedykowanej torby Nespresso. Kiedy torba będzie już pełna, zanieś zużyte kapsułki do jednego z butików Nespresso lub przekaż kurierowi podczas odbioru swojego zamówienia złożonego w sklepie on-line. Torbę dostaniesz w butiku Nespresso lub dostarczy Ci ją kurier. Każda odzyskana kapsułka może odrodzić się jako przedmiot codziennego użytku, np. rama roweru, długopis czy bransoletka. Nespresso zachęca konsumentów, by po wypiciu kawy, dali drugie życie zużytym kapsułkom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nespresso RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    kapsułki z kawą RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.