REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nestle Waters: Szacujemy około 3- proc. wzrost rynku wody w br.

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2014, 13:02
Nestle Waters: Szacujemy około 3- proc. wzrost rynku wody w br.
Już od kilku lat odnotowujemy w Polsce coraz większe spożycie wody

Szacujemy około 3- proc. wzrost rynku wody w 2014 roku. Patrząc na wyniki z trzech pierwszych miesięcy tego roku, na razie utrzymujemy takie prognozy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Aleksandra Dłużewska-Fil, kierownik marketingu handlowego i rozwoju kategorii w Nestle Waters.

REKLAMA

Jak tłumaczy Aleksandra Dłużewska-Fil, z powodu przedłużającej się zimy, poprzedni sezon zaczął się dla kategorii wód później niż zazwyczaj.

Spowolniła się również sprzedaż wody na rynku sieci wielkoformatowych. - Motorem napędowym okazały się dyskonty oraz sklepy tradycyjne. Można powiedzieć, że rok 2013 był trudny dla wód markowych. Spadła średnia cena butelki 1,5 l oraz nastąpiła ekspansja private label i tańszych marek, dostępnych przede wszystkim w dyskontach - mówi ekspertka Nestle Waters.

Jej zdaniem, dlatego prognozy na ten rok są ostrożne, ale mimo wszystko pozytywne. - Szacujemy około 3- proc. wzrost rynku wody. Patrząc na wyniki z trzech pierwszych miesięcy tego roku, na razie utrzymujemy takie prognozy. Przekładają się na nie również trendy panujące w społeczeństwie. Główne powody wyboru wody są jej walory zdrowotne oraz niższe koszt w porównaniu do gazowanych napojów bezalkoholowych i soków owocowych. Rośnie świadomość roli wody i jej pozytywnego wpływu na funkcjonowanie organizmu. Według coraz większej liczby konsumentów woda nie tylko gasi pragnienia, ale przede wszystkim uważana jest za pierwsze źródło nawodnienia - komentuje Aleksandra Dłużewska-Fil.

Jak podkreśla, już od kilku lat odnotowujemy w Polsce coraz większe spożycie wody, które średnio wzrasta o 4 litry na osobę rocznie. Szacuje się, że w samym 2013 r. każdy z nas wypił około 87 litrów wody. 

- Dla coraz większej liczby Polaków woda to pierwsze źródło nawodnienia organizmu i synonim zdrowia. Dlatego zapotrzebowanie na nią z roku na rok jest coraz większe. Motorem wzrostu kategorii wody są: wody smakowe, wody czyste, delikatnie gazowane oraz podsegmenty wód impulsowych: wód dla dzieci, wód sportowych i importowanych. Woda smakowa jest postrzegana jako kategoria bliższa wodzie, niż innym napojom - przez co traktowana jest często jako zdrowsza alternatywa dla soków i napojów gazowanych. Wzrost rynku wód dla dzieci spowodowany jest szerzącym się problemem nadwagi i otyłości, która dotyka coraz młodsze osoby. Rodzice zaczęli bardziej zwracać uwagę na to co ich dzieci jedzą i piją - komentuje przedstawicielka Nestle Waters.

Dodaje, że widać także globalny trend dla małych formatów "on the go", które do tej pory kupowane były pod wpływem impulsu - "kup teraz i wypij teraz". - Obecnie zakup małych formatów wody może być planowany - "kup teraz, wypij później". W ten sposób dostarczamy naszemu organizmowi zdrowe nawodnienie w każdym momencie dnia: w pracy, szkole, samochodzie, podczas aktywności fizycznej i na zakupach - mówi Aleksandra Dłużewska-Fil.
Nestle Waters Polska jest właścicielem marki Nałęczowianka. Grupa posiada także oddział Dar Natury, który jest producentem i dystrybutorem wody źródlanej do urządzeń dozujących wodę w biurach i domach prywatnych w Polsce pod markami: Dar Natury i Nestle Aquarel.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH