Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Napoje

Nielsen: Herbaty ziołowe i funkcjonalne zwiększają swój udział w rynku

Zdaniem ekspertów firmy Nielsen kategoria herbat na polskim rynku prezentuje się stabilnie. – W perspektywie dwóch ostatnich lat rynek herbaty wykazał się stabilną sprzedażą pod względem wartościowym – informują analitycy Nielsena.

Nielsen: Herbaty ziołowe i funkcjonalne zwiększają swój udział w rynku
fot. shutterstock

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 31-05-2017, 15:01

Według danych Nielsena konsumenci najczęściej kupują herbatę w dyskontach i dużych sklepach.

– Herbata najlepiej sprzedaje się za pośrednictwem dyskontów (choć z wolniejszą dynamiką wzrostu w bieżącym roku, w porównaniu ze wzrostem zaobserwowanym w 2016), ale również dużych sklepów spożywczych wraz z sieciami chemicznymi. Gorzej na tym tle wypadają małe i średnie sklepy spożywcze, gdzie odnotowano spadek sprzedaży herbaty – podaje Nielsen.

Na rynku herbaty prężnie rozwijają się herbaty ziołowe (z ziół i mieszanki ziół & suszów) kosztem herbat czarnych, które tracą na znaczeniu. Jak podają analitycy Nielsena, wzrost odnotowano również wśród herbat funkcjonalnych, które już od dłuższego czasu zwiększają swój udział w rynku, wpisując się w ogólny trend pro-zdrowotny. Rosnącą sprzedaż zauważono także dla herbat białych.

Według badań Nielsena dużą popularnością w społeczeństwie cieszą się herbaty niearomatyzowane.

– Na rynku cały czas największe znaczenie mają produkty bez dodatkowego smaku (niearomatyzowane/zwykłe). W dalszej kolejności konsumenci najczęściej sięgają po herbaty o smakach: malinowym, miętowym, owoców leśnych i cytrynowym – ocenili analitycy Nielsena. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    herbata czarna RSS ALERT    /    herbata zielona RSS ALERT    /    herbata biała RSS ALERT    /    rynek herbaty 2017 RSS ALERT    /    rynek herbaty w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.64.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.