Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Nielsen: Napoje bezalkoholowe odpowiadają za 9% całego koszyka FMCG

Napoje bezalkoholowe odpowiadają za 1/8 sprzedaży wartościowej koszyka spożywczego w Polsce, stanowiąc jednocześnie 9% całego koszyka FMCG. W ostatnich dwunastu miesiącach zakończonych we wrześniu 2018 roku odnotowały one prawie dwukrotnie wyższe tempo wzrostu (+10,7%) niż cały koszyk spożywczy (+5,5%). Wpływ na to miała bez wątpienia pogoda - ciepła wiosna i lato przełożyły się na silne wzrosty sprzedaży tych kategorii - czytamy w raporcie firmy Nielsen.

Nielsen: Napoje bezalkoholowe odpowiadają za 9% całego koszyka FMCG
Fot. Shutterstock

Wartość sprzedaży detalicznej koszyka dóbr szybkozbywalnych (FMCG) w Polsce w ostatnim okresie rocznym zakończonym we wrześniu 2018 roku wyniosła 167,2 mld złotych i wzrosła o 5,7% w stosunku do analogicznego okresu rok wstecz. Koszyk spożywczy wraz z napojami bezalkoholowymi odpowiada za ponad 70% sprzedaży wartościowej na rynku FMCG. W ostatnim okresie rocznym jego sprzedaż wzrosła o 5,5%, przy czym kategorie spożywcze (z wyłączeniem napojów bezalkoholowych) zwiększyły sprzedaż o 4,8%, a same napoje bezalkoholowe o 10,7%.

Koszyk napojów bezalkoholowych w okresie październik 2017 – wrzesień 2018 roku wart był 15,3 mld zł i odpowiadał za 14,7% wartości sprzedaży kategorii spożywczych.

- Poprzedni sezon (2018) był dla rynku napojów bezalkoholowych sezonem bardzo udanym. Kategorie notowały największe sprzedaże miesięczne na przestrzeni ostatnich trzech lat, a dynamika wzrostu sprzedaży wartościowej koszyka napojowego była wyższa zarówno od koszyka dóbr szybkozbywalnych jak i koszyka spożywczego. Pomimo bardzo dobrego sezonu rynek ten boryka się z szeregiem wyzwań – zależność od cen surowców, wzrosty tychże cen na rynkach światowych, planowane zmiany w stawkach podatku VAT dla wybranych segmentów kategorii napojowych, wprowadzone w 2018 roku ograniczenie handlu w niedziele, obserwowane konsolidacje w handlu zarówno mało- jak i wielkoformatowym stanowią wyzwanie dla producentów. Z drugiej zaś strony nie możemy zapominać o oczekiwaniach świadomego konsumenta, poszukującego dobrego jakościowo produktu w jak najlepszej cenie, w wygodnym, bliskim i oferującym unikalne doświadczenie zakupowe punkcie sprzedaży - komentują autorzy raportu.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    napoje bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.55.186.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.