REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy

  • Autor: pm, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 15:46
Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy
Wg Nielsena wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł; fot. pixabay.com

Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsena, wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł. - Kategoria kontynuowała wzrostowy trend, przyspieszając tempo rozwoju, które osiągnęło dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży wartościowej – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bartosz Topór, Specjalista ds. Obsługi Klienta, Dział Współpracy z Producentami, Nielsen.

REKLAMA

Zdaniem eksperta Nielsen, biorąc pod uwagę strukturę rynku w Polsce oraz impulsowy charakter kategorii nie dziwi fakt, że większość sprzedaży zlokalizowana była w sklepach o powierzchni poniżej 300 mkw. Jednak – jak zaznacza - to kanał dyskontów odnotował najwyższe tempo wzrostu sprzedaży.

- Dyskonty nadal zwiększają liczbę placówek w Polsce, eksperymentują z rozwiązaniami sprzedażowymi charakterystycznymi dla sklepów convenience. W Nielsenie obserwujemy trend, w którym liczba wizyt w sklepach dyskontowych jest już zbliżona do tej w placówkach małego formatu – dodaje Bartosz Topór.

Jak dodaje, rynek napojów energetycznych jest dynamiczny nie tylko pod względem rozwoju tempa sprzedaży, ale również oferty produktowej. - Ponad jedna piąta produktów obecnych na rynku w zeszłym roku nie była w sprzedaży rok wcześniej. Mimo wielu nowości, liczba produktów na rynku pozostała stabilna, co oznacza, że tyle samo z nich zostało wycofanych ze sprzedaży. Nowe produkty pojawiające się na rynku są najczęściej rozwinięciem obecnej już linii o kolejny wariant smakowy. Atrakcyjność kategorii przyciąga również nowych graczy – w danych Nielsena obserwujemy pojawianie się zupełnie nowych marek na rynku - komentuje ekspert.

Podkreśla, że również w segmencie napojów dla sportowców pojawiają się warianty energetyczne – można więc powiedzieć, że napoje energetyczne poszerzają swoje portfolio nie tylko o nowe smaki i marki, ale również o warianty funkcjonalne.

- Podsumowując, kategoria napojów energetycznych jest atrakcyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynkiem, na którym zachodzi wiele zmian. Aby podtrzymać atrakcyjność oferty, na rynku pojawiają się produkty zarówno o nowych smakach, jak również w nowych segmentach, które właściwościami wykraczają poza definicję napojów energetycznych – mówi Bartosz Topór.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 993) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 774 002)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH