Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy

  • Autor: pm, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 15:46
Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy
Wg Nielsena wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł; fot. pixabay.com

Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsena, wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł. - Kategoria kontynuowała wzrostowy trend, przyspieszając tempo rozwoju, które osiągnęło dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży wartościowej – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bartosz Topór, Specjalista ds. Obsługi Klienta, Dział Współpracy z Producentami, Nielsen.

Zdaniem eksperta Nielsen, biorąc pod uwagę strukturę rynku w Polsce oraz impulsowy charakter kategorii nie dziwi fakt, że większość sprzedaży zlokalizowana była w sklepach o powierzchni poniżej 300 mkw. Jednak – jak zaznacza - to kanał dyskontów odnotował najwyższe tempo wzrostu sprzedaży.

- Dyskonty nadal zwiększają liczbę placówek w Polsce, eksperymentują z rozwiązaniami sprzedażowymi charakterystycznymi dla sklepów convenience. W Nielsenie obserwujemy trend, w którym liczba wizyt w sklepach dyskontowych jest już zbliżona do tej w placówkach małego formatu – dodaje Bartosz Topór.

Jak dodaje, rynek napojów energetycznych jest dynamiczny nie tylko pod względem rozwoju tempa sprzedaży, ale również oferty produktowej. - Ponad jedna piąta produktów obecnych na rynku w zeszłym roku nie była w sprzedaży rok wcześniej. Mimo wielu nowości, liczba produktów na rynku pozostała stabilna, co oznacza, że tyle samo z nich zostało wycofanych ze sprzedaży. Nowe produkty pojawiające się na rynku są najczęściej rozwinięciem obecnej już linii o kolejny wariant smakowy. Atrakcyjność kategorii przyciąga również nowych graczy – w danych Nielsena obserwujemy pojawianie się zupełnie nowych marek na rynku - komentuje ekspert.

Podkreśla, że również w segmencie napojów dla sportowców pojawiają się warianty energetyczne – można więc powiedzieć, że napoje energetyczne poszerzają swoje portfolio nie tylko o nowe smaki i marki, ale również o warianty funkcjonalne.

- Podsumowując, kategoria napojów energetycznych jest atrakcyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynkiem, na którym zachodzi wiele zmian. Aby podtrzymać atrakcyjność oferty, na rynku pojawiają się produkty zarówno o nowych smakach, jak również w nowych segmentach, które właściwościami wykraczają poza definicję napojów energetycznych – mówi Bartosz Topór.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH