Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

OSHEE obniża zawartość cukru w swoich produktach

OSHEE podjęło kolejne zobowiązanie w ramach wdrażanego programu ulepszania składów oferowanych produktów. Zmiany obejmą całe portfolio marki. OSHEE, które od lat zajmuje miejsce lidera wśród producentów przekąsek i napojów funkcjonalnych w Polsce, sukcesywnie obniża zawartość cukru w swoich produktach. Jest to następny krok, po ogłoszonym we wrześniu całkowitym wyeliminowaniu oleju palmowego z batonów tej marki. Dzięki długofalowym działaniom, OSHEE oferuje konsumentom coraz bogatszy asortyment zdrowych wyrobów spożywczych o wysokiej jakości, które w połączeniu z promowanym przez markę aktywnym stylem życia, mogą pomóc w walce z otyłością i towarzyszącymi jej chorobami.

OSHEE obniża zawartość cukru w swoich produktach

Główną przyczyną otyłości oraz chorób serca jest nadmierne spożywanie cukru dodanego, którym producenci dosładzają swoje wyroby. Cukier jest produktem wysokokalorycznym, a jego nadmiar może zaburzać pracę receptorów, które regulują apetyt. Insulino- czy leptynooporność, będące przyczyną otyłości i chorób z nią związanych ma swoje źródło min. w nadmiernym spożyciu cukru.

Ze względu na szerzącą się epidemię otyłości w 2015 roku WHO drastycznie obniżyło normy dot. dziennego zapotrzebowania na cukier, redukując je aż o połowę. W swoich rekomendacjach organizacja wskazuje, że zawartość cukru w diecie człowieka nie powinna przekraczać 5% jego bilansu kalorycznego.

OSHEE od lat redukuje ilość cukru w swoich produktach. Potwierdzeniem zapotrzebowania na zdrowe przekąski są wybory zakupowe konsumentów, którzy charakteryzują się coraz wyższą świadomością w zakresie zdrowia i żywienia. Badania wskazują, że aż 19% Polaków planuje ograniczyć spożycie cukru w swojej diecie. Wg prognoz, do 2020 spożycie cukru w czystej postaci zmniejszy się o 4,2 proc. Powszechny dostęp do informacji zwiększa wymagania klientów, którzy oczekują żywności i napojów o wysokiej jakości, pomagających zachować organizm w dobrym zdrowiu. Wg badań 68% Polaków jest zaniepokojonych wysoką zawartością cukru w przetworach owocowych uchodzących za zdrowe, jak soki owocowe czy smoothie[2]. Dzięki mniejszej ilości cukru w składach produktów OSHEE, konsument częściej będzie mógł sięgnąć po batonik i bez obaw napić się ulubionego napoju izotonicznego.

Zmiany składów najbardziej widoczne są na etykietach najnowszych produktów marki – naturalnych napojów dla sportowców, które posiadają zoptymalizowaną ilość cukru. Krótkie składy linii naturalnych napojów OSHEE są całkowicie pozbawione szkodliwych ulepszaczy: konserwantów, słodzików, barwników oraz szkodliwego syropu glukozowo-fruktozowego, który zastąpił cukier trzcinowy.

Prowadząc zdrowy styl życia, nie warto całkowicie eliminować cukru. Zbilansowana dieta powinna zawierać wszystkie składniki, w tym glukozę, która zasila mózg. Można ją znaleźć w owocach, płatkach kukurydzianych, jogurtach i wielu innych produktach. Należy jednak zwracać uwagę
na spożycie cukru w ciągu dnia. Jego optymalna ilość jest zależna od wieku, płci i innych czynników mających wpływ na zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Przyjmuje się, że w codziennej diecie zdrowej osoby dorosłej nie należy przekraczać ok. 50 gramów cukru. Przy czym kobiety nie powinny przekraczać równowartości sześciu łyżeczek cukru dziennie, a mężczyźni dziewięciu - jak zaleca Światowa Organizacja Zdrowia. Jeśli ta proporcja będzie zachowana, mamy szansę przez długie lata cieszyć się dobrym samopoczuciem.

[1] Raport „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” przygotowany przez firmę badawczą GfK, 2015
[2] Raport „Juice and Juice Drinks” przygotowany przez firmę badawczą Mintel, 2017

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Oshee RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.