PepsiCo i Coca-Cola nadal mogą używać słów związanych z dietą

Federalna Komisja Handlu w USA postanowiła nie zakazywać Coca-Coli i PepsiCo umieszczania na etykietach napojów gazowanych słów "dieta" i "dietetyczne". Usunięcia tych przymiotników domagała się organizacja prokonsumencka U.S. Right to Know. – podaje CNN.
Reprezentanci konsumentów uważają, że słowa związane z dietą są nieprawdziwe i wprowadzają kupujących w błąd.
- To godne ubolewania, że Federalna Komisja Handlu nie będzie działać, aby powstrzymać oszustwa branży napojów gazowanych - powiedział Gary Ruskin, zastępcą dyrektora U.S. Right to Know. Jego zdaniem, liczne dowody naukowe wskazują na wpływ sztucznych substancji słodzących na nadwagę, a nie utratę wagi. - Wierzę, że dietetyczne napoje gazowane przejdą do historii jako jedno z największych oszustw konsumpcyjnych – dodał Ruskin.
U.S. Right to Know zaalarmowała w tej sprawie także Agencję Żywności i Leków (FDA). Jednak ta organizacja - znana z rygorystycznych przepisów dotyczących produktów spożywczych - nie zajęła jeszcze oficjalnego stanowiska w tej sprawie.
Składając petycje organizacja miała na myśli marki Diet Coke i Diet Pepsi, w Polsce i wielu innych krajach znanych jako Coca-Cola Light i Pepsi Light.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)