PepsiCo z organicznym wzrostem przychodów o ponad 5 proc.
Przychody PepsiCo w drugim kwartale roku fiskalnego 2015 (do 13 czerwca br.) wzrosły w sposób organiczny o 5,1 proc. W ujęciu całościowym, przychody producenta napojów i przekąsek zmalały o 6 proc.

Koncern PepsiCo w omawianym kwartale odnotował przychody netto na poziomie 15,92 mld dolarów wobec 16,89 mld dolarów w analogicznym okresie przed rokiem. Zysk netto firmy wzrósł nieznacznie, z poziomu 1,978 mld dol. w drugim kwartale minionego roku do 1,98 mld dol. w podobnym okresie roku bieżącego.
Zysk na akcję PepsiCo w drugim kwartale 2015 r. wyniósł 1,32 dol. wobec 1,29 dol. przed rokiem.
Ku zaskoczeniu analityków, przerwana została tendencja wzrostu wolumenu sprzedaży północnoamerykańskiego biznesu Frito Lay (oddział PepsiCo zajmujący się przekąskami). Sprzedaż produktów Frito Lay utrzymała się pod względem wolumenowym na poziomie sprzed roku. Nie wzrosła po raz pierwszy od 10 kwartałów.
Do koncernu PepsiCo należą takie marki, jak Pepsi, Lipton, Gatorade, Lay's czy Cheetos.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.