Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: 54 proc. wielkości sprzedaży napojów gazowanych w Polsce przypada na sklepy małoformatowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / PIH
  • Data: 04-07-2017, 11:34
PIH: 54 proc. wielkości sprzedaży napojów gazowanych w Polsce przypada na sklepy małoformatowe
fot. pixabay.com

Sektor napojów gazowanych jest zdominowany przez dwa amerykańskie koncerny – Coca Colę i Pepsico. Oba giganty, wspólnie mają blisko 2/3 udziału w rynku i posiadają bardzo silne marki, co mniejszych producentów stawia w niełatwej sytuacji - wynika z czwartej części odsłony rankingu „Równi w Biznesie” Polskiej Izby Handlu.

Zestawienie „Równi w Biznesie” nie ocenia sukcesów sprzedażowych, a bada sklasyfikowane w nim firmy w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Średnia ważona uzyskanych w każdym z nich punktów daje ogólny wynik w klasyfikacji.  

Wyniki rankingu „Równi w Biznesie” pokazały, że to nie światowe koncerny, a mniejsi producenci napojów gazowanych lepiej dbają o równowagę w obu kanałach rynku handlowego (mało- i wielkoformatowym). Zwycięzcą została czeska Kofola, która na polski rynek produkuje napoje marki Hoop. Otrzymała ona maksymalną liczbę punktów w kategorii „cena”, co oznacza, że na koniec dnia klienci sklepów małoformatowych, często mieszkający w mniejszych miejscowościach, mogą dokonywać zakupów po cenach zbliżonych do cen w sklepach wielkopowierzchniowych. Na drugiej pozycji z jednakowym wynikiem punktowym uplasowały się dwie polskie firmy: Zbyszko z Radomia i Victoria Cymes z Wałcza.

- Największą część rynku napojów bezalkoholowych w Polsce stanowią napoje gazowane, jednak w miarę upowszechniania się mody na aktywny styl życia, ich udział stopniowo maleje na rzecz wody, soków i napojów izotonicznych. Dodatkowo sytuacja polskich producentów w tym segmencie jest dość trudna ze względu na dominację Coca Coli i Pepsico. Tym bardziej cieszą praktyki zwycięzców naszego rankingu, mniejszych graczy, którzy stawiają na zrównoważone relacje zarówno z mało- jak i wielkoformatowym handlem. Ich troska o to, by docierać z konkurencyjną ofertą do klientów lokalnych sklepów z pewnością zaprocentuje w przyszłości – ocenia Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu. 

- Na tak silnie konkurencyjnym rynku, jakim jest nasz rodzimy rynek napojów gazowanych, każdego roku w sezonie letnim obserwujemy wzmożone wysiłki producentów,  by wypuścić nowy owocowy smak, który przypadnie do gustu Polakom i przełamie ich silną sympatię do coli. Warto by przy tej okazji pamiętali oni, że jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby naszego rankingu, 54 proc. wielkości sprzedaży napojów gazowanych w Polsce przypada na małoformatowe sklepy. Tymczasem duża część producentów przy wprowadzaniu na rynek nowości preferuje współpracę z dyskontami i hipermarketami, przez co ogranicza sobie szansę odniesienia sukcesu - komentuje Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Organizatorem i podmiotem zlecającym badania do Rankingu „Równi w Biznesie” jest Polska Izba Handlu, a partneruje mu Coface i IGA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.