Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

PIH: Soki i nektary na stałe weszły do koszyków zakupowych Polaków

Polska Izba Handlu wydała szóstą odsłonę raportu „Równi w Biznesie”. Tym razem skupiła się na analizie rynku producentów soków i nektarów. Pokazuje ona, którzy z nich w sposób partnerski traktują zarówno handel małopowierzchniowy, jak i wielkoformatowy.


PIH: Soki i nektary na stałe weszły do koszyków zakupowych Polaków
fot. shutterstock

Ranking promuje dobre praktyki biznesowe i zachęca do dyskusji nad sytuacją handlu detalicznego w Polsce, ale też przełamuje wiele stereotypów na temat rozkładu sił na rynku spożywczym.

Każdemu z producentów ujętych w rankingu przyznano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Finalna liczba punktów, jaką może otrzymać producent, jest średnią ważoną wyników ze wszystkich obszarów. Dla zachowania pełni obiektywizmu wyliczenia wykorzystane przy konstruowaniu rankingu tworzone są w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen.

W kategorii „Soki i nektary” najlepszy okazał się, znany głównie z produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia, Marwit. Tuż za nim na podium plasuje się koncern Maspex, a zestawienie na podium zamyka Pure Plus - producent znanych napojów na bazie soku z aloesu.

Według danych Euromonitora rynek soków w Polsce sukcesywnie rośnie. W 2016 r. jego wartość wyniosła 5,5 mld zł. Rok wcześniej - 5,1 mld zł. Z kolei prognozy mówią o tym, że na koniec obecnego roku wartość tego rynku znowu wzrośnie - do 5,8 mld zł, by do 2019 r. osiągnąć poziom nawet 6,1 mld zł. Polacy lubią soki - ostatnie statystyki pokazują, że jesteśmy liderem spożycia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.                                                                                                              

- Soki i nektary, to produkty które na stałe weszły już do koszyków zakupowych Polaków. To efekt nie tylko zwiększenia zasobności naszych portfeli, ale również stałej zmiany stylu życia. Przetwory owocowe i warzywne, głównie soki i nektary, stają się ważnym składnikiem diety osób dbających o zdrowie. Ważne, aby klienci wszystkich sklepów, nie tylko dyskontów czy hipermarketów, mieli dostęp do nich w dobrych cenach i pełnym wyborze. Cieszymy się więc, że wiodący producenci są obecni na tak wysokich pozycjach w naszym zestawianiu. Mam nadzieję, że zainspirują pozytywnie konkurencję - mówi Waldemar Nowakowski, prezes PIH.

Inicjatywa „Równi w Biznesie” ma za cel promocję dobrych praktyk biznesowych i wyrównywanie  szans pomiędzy podmiotami handlu detalicznego. Polska Izba Handlu stawia sobie za cel uzmysłowienie polskim producentom, że nie powinni w swoich planach sprzedaży zaniedbywać sklepów małoformatowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek soków 2017 RSS ALERT    /    soki 2017 RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    Waldemar Nowakowski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.