Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Po sokach "nie z koncentratu" nadszedł czas na herbaty NFC

Skrót NFC pochodzi z języka angielskiego „not from concentrate” w tłumaczeniu nie z koncentratu. Do tej pory w połączeniu z tym skrótem w branży napojowej  funkcjonowały głównie soki, które pochodziły nie z koncentratu a bezpośrednio z owoców. Teraz podobną rewolucję mamy na rynku herbat.

Po sokach
fot. unsplash.com

Jednym z czynników, który wpłynął na popularność soków NFC to moda na zdrowy styl życia. Soki NFC promowane są jako bogactwo witamin i źródło szybkiej i zdrowej energii dla organizmu. Konsumenci dobrze przyjęli i zaakceptowali przekaz, głoszący że są to soki naturalne, bezpośrednio tłoczone, mało przetworzone. Obecnie co trzeci litr soku wypijany w Polsce to sok NFC. Teraz podobną rewolucję mamy na rynku herbat.

Herbata to napój zupełnie pozbawiony kalorii i cukrów, a jeśli jest precyzyjnie zaparzony może zawierać wiele cennych antyoksydantów. Szklanka herbaty parzonej (250 ml) zawiera zero kalorii i zero cukrów. W odróżnieniu jednak od szklanki wody herbata może zawierać bogactwo cennych dla organizmu antyoksydantów podobnie jak soki z owoców. Do tej pory jednak była ogromna dysproporcja pomiędzy herbatami parzonymi z liści w warunkach domowych a wygodnymi herbatami butelkowanymi na rynku RTD. Z tego względu herbaty NFC stały się tak popularne.

W 2015 w Polsce pojawiła się pierwsza herbata NFC wyprodukowana przez polskiego producenta, rodzinną firmę SOTI Natural sp. z o.o. Dziś herbaty NFC można znaleźć w każdym sklepie Biedronka pod marką GO BIO oraz pod marką SOTI Natural w sklepach oraz na stacjach. Herbaty NFC w składzie mają wodę oraz liście herbaty które zostały użyte do zaparzenia.

- Herbata w Polsce to napój podstawowy obok wody, kawy czy soku. Widzimy, że dzisiejszy konsument coraz częściej chce wygodnej wersji, ale bez kompromisów jakościowych – herbata w wygodnej butelce ma mieć taki sam skład i smak jak ta zaparzona w warunkach domowych, 100% herbaty - mówi Monika Kowal, współzałożycielka SOTI Natural.

Euromonitor International po analizie rynku herbaty na świecie prognozuje wzrost sprzedaży herbat zielonych, owocowych oraz aromatyzowanych. Herbaty czerwone powinny pozostać na tym samym poziomie sprzedaży, a sprzedaż herbat białych powinna wzrosnąć. Po herbatę sięgamy głównie ze względu na pozytywne rekomendacje od znajomych (83,33 proc.), z przyzwyczajenia (60 proc.) oraz ze względu na jej wyjątkowy smak (52,46 proc.). Średnio Polak pije w Polsce ok 12 litrów herbaty. Herbata należy w Polsce do najpopularniejszych napojów, aż 98 proc. Polaków deklaruje jej regularne spożywanie. Częściej sięgamy tylko po wodę. Statystycznie wypijamy jeden kubek herbaty dziennie. W skali światowej Polacy znajdują się na 9. miejscu, wyprzedzając takie kraje jak Japonia, Chiny, czy Arabia Saudyjska, gdzie herbata uważana jest za napój narodowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Soti RSS ALERT    /    Soti Natural RSS ALERT    /    ice tea RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    herbata NFC RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Ewa 2018-11-17 21:01:08
    W mojej Biedrze nie ma takich herbat!
  • Jan 2018-11-17 21:06:47
    Są tylko na eko półce albo przy ice tea ale rzeczywiście bywa że przebrane i jest tylko jeden smak, ale fajnie że herbaty butelkowane też są w zdrowej wersji propsy
  • Urszula 2018-11-18 00:40:05
    Soti odkryłam przez przypadek.Kupiłam na stacji benzynowej w upalny dzień. Teraz na stałe gości w naszym domu. Doskonale gasi pragnienie i co najważniejsze faktycznie nie ma cukru.
  • Pola 2018-11-18 11:34:04
    Jak średnio Polak pije 12 litróe to ja mocno zawyżam hehe bo piję tyle co najmniej tygodniowowo
  • Malina 2018-12-05 13:35:37
    Herbaty SOTI najlepsze po każdym treningu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.