Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Polacy piją herbatę 2-3 razy dziennie

Jak wykazały badania przeprowadzone w sklepach „Czas na Herbatę”, w ciągu dnia po herbatę sięgamy najczęściej od dwóch do trzech razy. Tymczasem kawą rozkoszujemy się zazwyczaj dwa lub jeden raz dziennie.

Polacy piją herbatę 2-3 razy dziennie
fot. shutterstock

Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez wypicia aromatycznej herbaty lub stawiającej na nogi kawy. Wybór pomiędzy nimi bywa trudny, gdyż oba napoje posiadają szereg zalet. Kawa, dzięki zawartej w niej kofeinie, daje energię i pobudza sprawność psychiczną. Herbata natomiast, prócz niewątpliwych walorów smakowych oraz aromatycznych, przejawia właściwości lecznicze. Który
z produktów jest zatem wypijany przez nas w większych ilościach?

Jak wykazały badania przeprowadzone w sklepach „Czas na Herbatę”, liderem w tej kategorii pozostaje herbata (oczywiście, z uwagi na asortyment oferowany przez markę wynik ten może wydawać się naturalny). W ciągu dnia sięgamy po nią najczęściej od dwóch do trzech razy – (takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 29% i 26% ankietowanych). Tymczasem kawą rozkoszujemy się zazwyczaj dwa (36% ankietowanych) lub jeden raz dziennie (35% ankietowanych).

Sondaż wykazał również, że prawie 1/4 badanych wypija jedną filiżankę herbaty, a z kolei trzy filiżanki kawy - 1/5. Kolejne miejsca to: cztery i więcej porcji herbaty (21% ankietowanych), a także cztery bądź więcej porcji kawy w ciągu dnia (10% ankietowanych).

Rano, w południe, z przyjaciółmi czy w pracy?

Różnice w spożywaniu kawy i herbaty bez wątpienia mają swoją przyczynę nie tylko w upodobaniach smakowych, ale i okolicznościach, w trakcie których po nie sięgamy.  Biorąc pod uwagę pobudzające właściwości kawy nie sposób się dziwić, że największą grupę ankietowanych stanowią osoby pijące ten napój pośpieszenie rano (aż 64% badanych osób). Następne pozycje w rankingu badanych to: mała czarna wypijana w południe (20%), popołudniu (13%) i wieczorem (2%). Z kolei w przypadku herbaty, której popijanie wiąże się zazwyczaj powolnym celebrowaniem wyniki badań prezentują się następująco – 58% respondentów wypija ją rano, 17% w południe, 14% popołudniu i 11% wieczorem.

Raczenie się kawą oraz herbatą służy nie tylko zaspokojeniu pragnienia, ale równie często stanowi rytuał odprężający lub element towarzyskiego spotkania. Wywiad przeprowadzony w salonach marki „Czas na Herbatę” pozwolił także przybliżyć kwestie tego z kim najbardziej lubimy rozkoszować się aromatycznymi naparami. Sonadaż marki wykazał, iż najwięcej z nas oddaje się słodkiemu relaksowi samotnie – 42% miłośników herbaty i 46% kawiarzy.  Kolejnymi pod względem popularności odpowiedziami były: z rodziną (27% w przypadku kawy i 34% w przypadku herbaty) oraz z przyjaciółmi (na taką opcję stawia 24% kawiarzy oraz 23% wielbicieli herbat).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

herbata RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    Czas na Herbatę RSS ALERT    /    spożycie herbaty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.82.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.