REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia

  • Autor: pr
  • Data: 24-10-2013, 11:22
Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia
Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Tetra Pak , Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia. Jedna trzecia respondentów przyznaje, że dokonuje wyboru konkretnego produktu dopiero przy sklepowej półce, a karton z zamknięciem pozostaje w tej kategorii opakowaniem deklarowanym jako najczęściej kupowane.

REKLAMA
Ewolucja stylu życia Polaków wpływa na zmiany ich preferencji i zachowań zakupowych na rynku soków, nektarów i napojów. Dotyczy to nie tylko rodzajów produktów, ale także formatów opakowań. Informacji na ten temat dostarczają wyniki badania przeprowadzonego w lipcu 2013 roku przez MillwardBrown na zlecenie firmy Tetra Pak. Analizie poddane zostały preferencje konsumentów w odniesieniu do różnych rodzajów napojów bezalkoholowych.

Za najsmaczniejszy rodzaj produktów wśród soków, nektarów i napojów, uznane zostały soki owocowe, otrzymując 54 proc. wskazań. Na drugim miejscu pod względem smaku znalazły się napoje niegazowane o smaku owoców (51 proc.). Kolejne miejsce zajęły soki i napoje dla dzieci (49 proc.).

Z kolei silną pozycję pod względem atrybutu naturalności zajmują soki wyciskane bezpośrednio z owoców (tzw. soki NFC - ang. not from concentrate), które są tak postrzegane przez 48 proc. ankietowanych. Za naturalne uznali oni również soki owocowe (45 proc. wskazań).

Soki wyciskane bezpośrednio z owoców (soki NFC) zostały ponadto ocenione jako najlepsze dla zdrowia przez ponad połowę respondentów (55 proc.). Są one najczęściej wybierane przez osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych miastach. Za mające dobry wpływ na zdrowie uważane są również soki i napoje dla dzieci (52 proc.) oraz soki i napoje dla dzieci i niemowląt (49 proc.).

Decyzje konsumenckie w segmencie soków są impulsowe. 31 proc. respondentów badania Tetra Pak deklaruje, że w ogóle nie planuje zakupu konkretnego soku i wyboru dokonuje dopiero przed sklepową półką. 1/4 Polaków idąc do sklepu zamierza nabyć produkt z tego segmentu, nie ma jednak sprecyzowanego jego rodzaju (smaku czy np. marki).

Czynnikiem najczęściej deklarowanym jako wpływający na wybór soku jest cena, jak wynika z raportu Tetra Pak. Przy zakupie soku na własne potrzeby bierze ją pod uwagę ponad połowa badanych (52 proc.). Kolejne ważne czynniki uwzględniane przy indywidualnym wyborze to: marka (44 proc.), producent (25 proc.) oraz wielkość opakowania (22 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH