Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy ufają bardziej żywności i napojom produkowanym w Polsce oraz małym firmom

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2017, 13:22
Polacy ufają bardziej żywności i napojom produkowanym w Polsce oraz małym firmom
fot. Shutterstock

Ponad połowa polskich konsumentów ufa bardziej żywności i napojom produkowanym w Polsce. Polscy konsumenci chętniej ufają też małym firmom niż dużym korporacjom – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Mintel.

Z badania firmy Mintel wynika, że 55 proc. polskich konsumentów chętniej obdarza zaufaniem firmy, które wytwarzają swoje produkty w Polsce. Taka pozytywna postawa wobec lokalnie produkowanych napojów i żywności jest szczególnie częsta wśród kobiet: 57% z nich ufa bardziej markom mającym produkcję w Polsce; to samo deklaruje zaś 52% mężczyzn.

Jeśli chodzi o wzmacnianie zaufania polskich konsumentów, kluczowe znaczenie ma podawanie większego zakresu informacji o artykułach spożywczych.

Prawie dwie trzecie (63%) ankietowanych Polaków potwierdza, że mają większe zaufanie do żywności i napojów, jeśli na ich opakowaniach znajdują się informacje o pochodzeniu składników. Z tym stwierdzeniem w największym stopniu zgadzają się kobiety i młodsi konsumenci: 67% badanych Polek i 66% osób między 16. a 24. rokiem życia deklaruje, że mają więcej zaufania do wyrobów, na których opakowaniu można znaleźć dokładniejsze dane na temat pochodzenia składników.

- Dla znacznego grona polskich konsumentów czynnikiem szczególnie istotnym podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu jest jego rodzime pochodzenie. Stanowi ono dla nich synonim wysokiej jakości i dobrego smaku – mówi Honorata Jarocka, analityk rynku spożywczego w firmie Mintel.

Wyniki badań firmy Mintel wskazują również, że polscy konsumenci chętniej ufają małym firmom niż dużym korporacjom. Prawie połowa (48%) dorosłych konsumentów potwierdza, że mają więcej zaufania do mniejszych firm, a tylko 9% reprezentuje postawę odwrotną. Istotną część poparcia dla małych firm okazują przedstawiciele starszych pokoleń: więcej niż połowa (54%) konsumentów mających ponad 55 lat uważa, że mniejsze przedsiębiorstwa są bardziej wiarygodne.

Znaczny odsetek konsumentów z Polski ma też skłonność do wybaczania firmom popełnianych przez nie błędów i zapominania o nich. Aż 39% badanych twierdzi, że dopóki firma bierze odpowiedzialność za swoje błędy i szybko podejmuje odpowiednie działania, można jej wybaczyć. Postawa taka jest szczególnie popularna wśród konsumentów między 16. a 24. rokiem życia: 45% badanych z tej grupy jest skłonnych wybaczyć firmie przeszłe błędy, o ile szybko na nie zareagowała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH