Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Polacy uważają picie kawy za ważny aspekt swojej pracy

Z badania „Kawa jako element życia zawodowego pracowników małych, średnich i dużych firm” przeprowadzonego na zlecenie Nespresso Professional wynika, że czynni zawodowo Polacy uważają picie kawy za ważny aspekt swojej pracy. Przerwa na kawę jest dla nich szansą na chwilę relaksu, na doładowanie energii, nawiązanie bliższych relacji ze współpracownikami. A idealna kawa to kawa aromatyczna, mocna, gorąca, z pianką i pita w spokoju.

Polacy uważają picie kawy za ważny aspekt swojej pracy
fot. shutterstock.com

Czasem dni spędzane w pracy są do siebie podobne, a czasem zupełnie inne, niosące zmiany, wyzwania. Ich stałym elementem dla ponad 3/4 Polaków jest przerwa na kawę – pije ją 86 proc. ankietowanych. Z badania „Kawa jako element życia zawodowego pracowników małych, średnich i dużych firm” wynika także, że najczęściej osoby czynne zawodowo piją ją rano (63 proc.) i/lub w porze lunchu (49 proc.).

Przerwy kawowe w ciągu dnia zapewniają chwilę wytchnienia i są kluczowym elementem wzbogacającym relacje między pracownikami. Dla 70 proc. z nich kawa stanowi nieodłączny element życia biurowego. Średnio wypijamy w pracy 4,3 filiżanki kawy tygodniowo, w większości (ponad 75 proc. respondentów) korzystając z biurowej kuchni, miejsc przeznaczonych do wypoczynku i spotkań, czy w pomieszczeniu socjalnym. To sprzyja nawiązaniu bliższych relacji ze współpracownikami (tak przyznaje ¼ ankietowanych), poznaniu nowych osób, wymianie informacji.

Respondenci badania, niezależnie od wielkości firmy, w której są zatrudnieni, deklarowali, że piją kawę głównie dla przyjemności – jest to dla nich chwila relaksu i odprężenia, oderwania się na chwilę od zadań, ale także socjalizowania się ze współpracownikami. W drugiej kolejności traktują ją również jako zastrzyk energii i pobudzenie do pracy.

A jaką kawę lubimy w pracy najbardziej? Aromatyczną, mocną, z pianką i gorącą – to najczęściej podawane przez ankietowanych właściwości. Blisko 1/4 pracowników pije ją z mlekiem, w dużo mniejszym stopniu dodajemy do niej cukier, śmietankę, syrop smakowy czy przyprawy (2-5 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nespresso Professional RSS ALERT    /    Nespresso RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    rynek kawy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.