REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polak chciałby konsumować napoje o obniżonej kaloryczności, ale...

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2016, 15:25
Polak chciałby konsumować napoje o obniżonej kaloryczności, ale...
fot. shutterstock.com

Rozwój trendów prozdrowotnych powoduje, że Polacy coraz chętniej sięgają po napoje o obniżonej kaloryczności na bazie słodzików. Rynek ten rośnie, choć istnieje sporo barier jego rozwoju. Rynkowi liderzy chcą wprowadzać nowe produkty.

REKLAMA

- Pomimo że Polak chciałby konsumować napoje o obniżonej kaloryczności, to produkty „light” lub „diet” kojarzą się z restrykcjami, szczególnie mężczyznom. Dlatego głównym adresatem tego typu produktów są kobiety. Na przestrzeni lat wprowadzaliśmy różne bezcukrowe napoje. W końcu zdecydowaliśmy si na Pepsi Max, która jest już adresowana do męskiej części konsumentów – powiedziała  Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną, PepsiCo, podczas prezentacji raportu KPMG „rynek napojó1w bezalkoholowych w Polsce”.

Jak dodała Małgorzata Skonieczna, po produkty z dodatkiem cukru Polacy sięgają dla przyjemności – „nie jest to produkt będący podstawą zdrowej, zbilansowanej diety, ale jeśli już sięgamy po napoje gazowane to są one w przeważającej większości słodkie”.

- Próbujemy wprowadzać produkty, które zawierają słodziki, głównie te sztuczne, ale też słodzik naturalny na bazie stewii. Są one głównie obecne w napojach typu ice tea. Wiele niedobrego zrobiły krzywdzące opinie na temat sztucznych słodzików. Co ciekawe, zarówno unijne, jak i amerykańskie agencje bezpieczeństwa żywnościowego, potwierdziły, że sztuczne słodziki w ilościach zawartych w napojach nie mają złego wpływu na zdrowie człowieka. I w tej chwili za Zachodzie firmy napojowe wracają do stosowania sztucznych słodzików – komentowała przedstawicielka PepsiCo.

Jak zapewniła, sprzedaż niskosłodzonych napojów rośnie i to szybciej niż pełnocukrowych wersji, choć trzeba dodać, że baza jest znacznie mniejsza. Do tego wzrostu przyczynia się ich obecność w dyskontach.

Zdaniem Iwony Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska, trendy prozdrowotne powodują, że kategoria niskosłodzonych napojów będzie rosła. - Świadomy konsument szuka alternatywy. Kluczem do rozwoju rynku jest edukacja, a nie mity na temat żywności czy rewelacje wyszukane w internecie – dodała.

Jak przyznała Iwona Jacaszek-Pruś, Coca-Cola wciąż poszukuje nowych rozwiązań dla obniżenia kaloryczności napojów, nie tylko naturalnych słodzików na bazie stewii. – Przygotowujemy szereg nowości na bazie innych naturalnych słodzików, które już są testowane w kilku krajach – mówi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH