Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Polski start-up napojowy Cruz Group zdobywa rynki zagraniczne i planuje produkcję w Azji i Ameryce Płd.

Organiczne napoje polskiego start-upu Cruz Group zdobyły w 2018 3 nagrody w za innowacyjność podczas prestiżowych targów spożywczych SIAL. Za debiut napojów Vigo Kombucha i Yoko na ponad trzydziestu rynkach świata, poznańska firma otrzymała także nagrodę Eksportera 2018 roku Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Teraz Cruz Group planuje rozpoczęcie produkcji w Azji i Ameryce Południowej - podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Polski start-up napojowy Cruz Group zdobywa rynki zagraniczne i planuje produkcję w Azji i Ameryce Płd.
fot. za paih.gov.pl

Cruz Group to spożywczy start-up założony Aleksandra Psztura i Przemysława Igiela w 2015 roku. Ta mikro firma z Poznania postawiła na produkcję organicznych napojów na bazie naparów, sięgając przy tym po tradycyjne receptury i egzotyczne składniki. – Podczas prac nad nowymi produktami, opieramy się wyłącznie na tradycyjnych metodach warzenia i fermentacji - bez zbędnych i niepotrzebnych dodatków. I paradoksalnie to, co tradycyjne jest w zasadzie naszą innowacyjnością. Konsumenci oraz eksperci z całego świata doceniają powrót do dziś już zapomnianych, ale sprawdzonych metod tworzenia naparów – tłumaczy Aleksander Psztur, właściciel Cruz Group.

Organiczne napoje Cruz Group Vigo Kombucha i Yoko powstają na bazie naparów z orientalnych herbat i ziół. Poznański start-up produkuje je w trzech zakładach w Polsce, a od niedawna także w Cape Town, w RPA. – Mamy w 100% polski kapitał i dążymy do utrzymania statusu quo, pomimo zainteresowania paru funduszy. Ponadto do lutego 2019 r. dwukrotnie chcemy zwiększyć nasze portfolio produktowe – wyjaśnia Psztur. Jak dodaje szef Cruz Grup, aż 98% produkcji trafia na eksport. W 2018 roku firma pokazała swoje napoje podczas dwóch edycji największych spożywczych targów świata SIAL - w maju w Chinach oraz w październiku w Paryżu. Z obu wydarzeń Cruz Group przywiozła nagrodę Food Innovation of 2018 dla napoju Yoko. Dodatkowo, start-up otrzymał wyróżnienie za produkt, który pojawi się na rynku dopiero w pierwszym kwartale 2019 roku.

– Komisja FutureLab nagrodziła tytułem Food Innovation of 2018 naszą prototypową odmianę Vigo Kombucha. Doceniono nas za podejście technologiczne. Pierwsi na świecie sfermentowaliśmy pewną odmianę herbaty z Ameryki Południowej grzybkiem herbacianym. Może to brzmieć zabawnie, ale w sektorze superfoods to duża sprawa – wyjaśnia Aleksander Psztur.

Szef Cruz Group podkreśla, że nagrody pomagają im rozszerzyć działania na kolejnych rynkach. – Sprzedajemy do 31 krajów. Teraz pracujemy nad wprowadzeniem produktów Cruz Group do największych sieci handlowych na świecie: Walmart, Costco, Kroger i Walgreens. W czerwcu 2019 roku planujemy rozpocząć produkcję w Ameryce Łacińskiej i Azji – mówi właściciel firmy Cruz Group. Ujawnia też, że jego firma chce uruchomić produkcję w brazylijskim São Paulo oraz w Mumbaju, w Indiach.

– Wprowadzamy produkty również do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Uzyskaliśmy oficjalne potwierdzenie lokalnej jednostki certyfikującej, gwarantujące, że nasze napoje nie mają alkoholu. Będziemy pierwszym producentem kombuchy na świecie, który wprowadzi tego rodzaju produkty na rynki arabskie, deklaruje Aleksander Psztur.

W przecieraniu szlaków do dystrybutorów przedsiębiorcom z Poznania pomagają zagraniczne biura handlowe Polskiej Agencja Inwestycji i Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cruz Group RSS ALERT    /    kombucha RSS ALERT    /    start-upy spożywcze RSS ALERT    /    start-upy w Polsce RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    napoje organiczne RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    eksport napojów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.169.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.