REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Coliana: Chcemy osiągnąć wyraźny zysk w segmencie napojowym

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 20-08-2013, 17:04
Prezes Coliana: Chcemy osiągnąć wyraźny zysk w segmencie napojowym
Jan Kolański, prezes grupy Colian. Fot. PTWP

Grupa Colian spodziewa się w tym roku zysku netto w segmencie napojowym, po raz pierwszy od przejęcia Helleny. To efekt między innymi działań marketingowych i pracy nad efektywnością, marce pomogła także upalna pogoda. Zdaniem prezesa grupy Jana Kolańskiego, zysk powinien być dość wysoki.

REKLAMA

- Oceniam, że powinniśmy poprawić wyniki Helleny rok do roku. W ubiegłym roku udało nam się zrobić ten pierwszy krok, czyli wyjść na plus na poziomie EBIT. Sądzę, że w tym roku pójdziemy dalej. Chcielibyśmy wyjść teraz na plus na poziomie netto, licząc wynik całego roku. Ponadto, chcielibyśmy, aby był to duży progres - mówi Jan Kolański w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak zauważa, bardzo dobrym sygnałem jest to, że ustabilizowały się ceny surowców i nie ma już takich wahań jak wcześniej. - Nasze działania skupiają się na budowaniu wolumenu i poprawie efektywności, bo ten segment do niedawna był dla nas problematyczny - mówi.

Grupa koncentrowała się na optymalizacji portfolio i promocji tzw. napojów rodzinnych - w butelkach powyżej 1 litra. Wpłynęło to na poprawę efektywności, co można było zauważyć już w ubiegłym roku. - Nadal podążamy w tym kierunku - przedkładamy wysoką efektywność nad szerokie portfolio. Gdy zaczniemy generować jeszcze lepsze wyniki, będziemy myśleć o rozbudowie portfolio produktowego, ale tylko pod brandem Helleny - zaznacza Jan Kolański.

Prezes grupy Colian zwraca uwagę, że bieżący rok był do tej pory wyjątkowo chłodny, ale ostatni okres upałów spowodował wysoki wzrost sprzedaży napojów. Widać to było w obszarze handlu detalicznego, który przekłada się na zwiększenie sprzedaży w dywizji napojów. - Dodatkowo, podjęte przez nas w ostatnim okresie działania marketingowe spowodowały zwiększenie zainteresowania oranżadą Hellena i wzrost sprzedaży w tym segmencie - mówi prezes grupy Colian.

Podkreśla, że grupa na razie nie myślimy w tej chwili o akwizycjach w tym obszarze, tym bardziej, że na rynku nie ma dużych podmiotów, które mogłyby umocnić jej pozycję. Dotyczy to także segmentu wody.

- Jeśli chodzi o wodę, polski rynek to prawdziwy hit. Ludzie nie konsumują wody z kranu, być może dlatego, że pokutuje przekonanie z poprzednich dekad, że woda z kranu jest bardzo złej jakości. Mimo rozwoju rynku wody, na razie nie myślimy o wejściu w ten segment. Nie chcemy wchodzić w biznes, do którego bardzo dobrze się nie przygotujemy - mówi Jan Kolański.

Przeczytaj także:

Prezes Coliana: Synergie po przejęciu Solidarności mogą być większe niż zakładaliśmy

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH