Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes GFT Goldfruct: Kinga Pienińska rośnie na rynku

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2014, 12:44
Prezes GFT Goldfruct: Kinga Pienińska rośnie na rynku
Paweł Zieliński, wiceprezes zarządu i współwłaściciel firmy GFT Goldfruct Sp. z o.o.; fot. P.Waniorek, Żelazna Studio

- Warto zaznaczyć, że rośniemy na rynku i wiele osób i firm to widzi. W 2012 roku był to około 6-proc. wzrost wartościowy oraz ponad 5-proc. - ilościowy. W 2013 roku trend się odwrócił i zanotowaliśmy większy wzrost ilościowy i mniejszy - wartościowy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paweł Zieliński, wiceprezes zarządu i współwłaściciel firmy GFT Goldfruct Sp. z o.o., producenta wody Kinga Pienińska.

Jak podkreśla Paweł Zieliński, należy czytać ten stan jako mocne spłaszczenie cen przez handel. - To jest bardzo niebezpieczne zjawisko, ponieważ może doprowadzić do tego, że producenci i sieci będą walczyć już tylko ceną, a nie jakością. A żadne z tych podmiotów wcale nie otrzymują wyższych marż - dodaje.

Prezes GFT Goldfruct przyznaje, że w ostatnim czasie firma musiała uporządkować opakowania produktów. - I tak np. oferujemy dwa rodzaje butelek szklanych - zielone i białe, z czego te drugie są dostępne tylko w segmencie HoReCa. Przeprowadziliśmy też sporo zabiegów związanych z butelką PET i jej etykietą. Zrobiliśmy badania jakościowe, podczas których konsumenci oceniali różne koncepcje marki. Była to dla nas bardzo pouczająca lekcja, dzięki której podjęliśmy wiążące decyzje związane z komunikacją marki. Teraz nie przeprowadzamy żadnych przypadkowanych działań. I tak np. wiemy, że wszelkie działania musimy kierować do kobiet, ponieważ to one są decydentkami w kwestii zakupów - komentuje.

- Ten rok rozpoczęliśmy od intensywnej kampanii reklamowej w TV w styczniu. Byliśmy jedyną wodą na rynku promowaną wtedy właśnie w ten sposób - dodaje Paweł Zieliński.

Dlatego wiele osób twierdzi, że zeszłoroczna informacja o tym jakoby FoodCare planował przejąć markę Kinga Pienińska to właśnie efekt zmian wizerunkowych i rosnącej sprzedaży. - Wiele różnych podmiotów interesowało się zakupem naszej marki. Na pewno wyrazistość marki i jej pozycja na rynku zachęca firmy do snucia planów przejęć. Z firmą FoodCare nie mieliśmy jednak żadnych kontaktów. Mimo tego, było nam bardzo miło, że marka Kinga Pienińska została zauważona i w pewien sposób wyróżniona - komentuje Zieliński.

Czytaj także: Producent wody Kinga Pienińska zainwestuje 5-10 mln zł w rozlewnię 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 475) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH