Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Prezes Gourmet Foods: HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce

Postęp rynku HoReCa jest zauważalny niemal na każdym kroku. Coraz więcej marek specjalizujących się w handlu detalicznym chce zaistnieć w gastronomii, upatrując tam swój sukces. Marka Dilmah na rynku gastronomicznym funkcjonuje od 25 lat, chociaż jak podkreśla Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods, dystrybutora herbat marki Dilmah, zadomowienie się na rynku HoReCa nie należy do najłatwiejszych.

Prezes Gourmet Foods: HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce
Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods

- HoReCa to bardzo trudny rynek w Polsce, a przy tym bardzo ważny dla marki Dilmah, obecnej na nim od 25 lat. Często lokale nie są własnością restauratorów, więc są oni zmuszeni płacić bardzo wysokie czynsze przy braku obrotu zapewnianego w innych krajach m.in. przez zwyczajowe posiłki w czasie przerw na lunch, które to zjawisko potęgowane jest niekorzystnymi dla gastronomii regułami podatkowymi. W związku z tym restauratorzy odczuwają nacisk, żeby kupować jak najtaniej i stosować wysokie ceny serwowania, aby utrzymać lokal. Tymczasem wysokie ceny serwowanych posiłków i napojów ograniczają popyt i koło się zamyka. Na szczęście restauratorzy mają świadomość, że nie na wszystkim można oszczędzać, bo niezadowoleni z jakości goście do lokalu nie wrócą. Konsument w restauracji płacąc kilka złotych za herbatę lub kawę, oczekuje jej jakości. Duża część rynku HoReCa ceni markę Dilmah i ją serwuje, ponieważ jest to najlepsza jakościowo herbata z dostępnych na rynku światowym – powiedział Tomasz Witomski.

Działalność Gourmet Foods w segmencie HoReCa nie ogranicza się wyłącznie do zaopatrywania konkretnych lokali w produkty. Dilmah swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z herbatą dzieli się ze swoimi partnerami, aby ci serwowali swoim klientom idealnie podaną herbatę.

- Nasi pracownicy o herbacie i kawie wiedzą bardzo dużo. Uczestniczą w programach szkoleniowych w Sri Lance oraz Włoszech. Zdobywaną wiedzą i doświadczeniem dzielą się z partnerami i konsumentami. Aby konsument cieszył się z picia herbaty niezbędne jest choć minimum wiedzy o umiejętnym przygotowaniu naparu oraz jego serwowaniu – tłumaczył prezes Gourmet Foods.

- Gastronomia to gościnność. Tymczasem jakże często obserwujemy w lokalach, że gościom do stolika przynoszona jest filiżanka z nalaną ciepłą wodą i torebka herbaty na talerzyku. Mijają kolejne minuty zanim rozpoczęty zostanie proces parzenia, a w takich warunkach nie da się uzyskać optymalnego naparu z wysokiej klasy herbaty – jest ona wymagająca zarówno pod względem temperatury, jak i jakości wody. Przekonujemy, by konsumentowi podawany był gotowy do spożycia, mistrzowsko przygotowany napar, gdyż na tym, naszym zdaniem, polega gościnność! – dodał Witomski.

Marka Dilmah wiedzę na temat herbaty postanowiła także przekazywać poprzez specjalny showroom, który wkrótce zostanie otwarty w Warszawie.

- Niebawem ruszy w centrum Warszawy nowe miejsce dla miłośników herbaty i kawy. Będzie to 3 w 1 – nasz sklep z pełną ofertą herbat Dilmah i kaw Saquella, herbaciarnia i kawiarnia, w której wszyscy pić będziemy doskonale zaparzone herbaty i kawy oraz napoje przyrządzone na ich bazie przez naszych specjalistów. Będzie to także pierwszy w Warszawie showroom z centrum szkoleniowym Gourmet Foods. Będą w nim systematycznie prowadzone zajęcia Szkoły Herbaty Dilmah oraz Akademii Kawy Saquella – podsumował Tomasz Witomski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Witomski RSS ALERT    /    Dilmah RSS ALERT    /    Gourmet Foods RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.