Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Prezes Gourmet Foods: Patrzymy na rynek w perspektywie 20-50 lat do przodu (wywiad)

- Patrzymy na rynek w perspektywie 20 – 50 lat do przodu. Naszą główną działalnością jest herbata i tak kierujemy działaniami marki Dilmah w Polsce, żeby i za 50 lat miała wiernych zwolenników i nabywców. Odczuwamy ogromną odpowiedzialność za produkt, który oferujemy konsumentom. Taka perspektywa jest właściwa dla rodzinnych firm – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods, dystrybutora herbat marki Dilmah.

Prezes Gourmet Foods: Patrzymy na rynek w perspektywie 20-50 lat do przodu (wywiad)
Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods

Jak dużo herbaty piją Polacy? Jak jej spożycie wypada na tle kawy?

Rynek herbaty i kawy nieustanie zmienia się. Według danych, które posiadam, licząc na filiżanki, herbata ma nadal przewagę nad kawą w Polsce. Z kolei patrząc na import, kawa wygrywa z herbatą, tyle że na filiżankę herbaty używamy 2 gramy suszu, a na filiżankę kawy co najmniej 8 gram, a więc 4 razy więcej. Pamiętajmy jednak, że kawa i herbata ze sobą nie konkurują. Większość z nas pije zarówno kawę jak i herbatę.

A czy herbata swoim spożyciem przewyższa wodę?

Sytuacja z wodą wygląda podobnie jak z kawą. Zauważmy, że herbata jest w 98 % wodą, więc pijąc herbatę pijemy i wodę. Jak więc jednoznacznie stwierdzić, czy więcej pijemy herbaty czy wody? Herbata, ze względu na swój skład, z pewnością jest zdrowsza od wody, gdyż dodaje do niej szereg unikalnych składników uznanych przez naukowców za pozytywnie oddziaływujące na nasze organizmy. Z punktu widzenia naturalności i pro-zdrowotności nic nie jest w stanie wyprzedzić wody i herbaty. Natomiast herbata ma największe działanie przeciwutleniające spośród wszystkich artykułów spożywczych. Drugim ważnym składnikiem herbaty, o którym warto wiedzieć to L-teanina, poprawiająca koncentrację i usprawniająca pracę mózgu. Z tego punktu widzenia cieszy, że 98 % dorosłego społeczeństwa naszego kraju deklaruje codzienne picie herbaty.

Jakie trendy panują obecnie na rynku herbaty?

Perspektywy rynku herbaty na świecie prezentują się bardzo dobrze, gdyż jej spożycie coraz szybciej rośnie. Na najbardziej rozwiniętych rynkach poszukuje się przede wszystkim herbat wysokiej jakości. Jest to spowodowane zainteresowaniem ze strony dzisiejszego konsumenta naturalnymi i zdrowymi produktami. Społeczeństwa pragną żyć zdrowo, dlatego wybierają najlepsze herbaty ze sprawdzonych źródeł. Od początku tego roku obserwujemy na rynku światowym rosnącą fascynację herbatą cejlońską. Przełożyło się to na rekordowy wzrost cen herbaty ze Sri Lanki (dawny Cejlon), spotęgowany w ostatnich miesiącach długotrwałą suszą, która zmniejszyła podaż o 30%. Średnie ceny na aukcjach herbaty w Kolombo wzrosły w bieżącym roku o ponad 40%!

więcej informacji:

Tomasz Witomski RSS ALERT    /    Gourmet Foods RSS ALERT    /    Dilmah RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.