Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu rynku napojów w Polsce

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2017, 14:20
Prezes Hoop: Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu rynku napojów w Polsce
Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska; fot. P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

- Porównując Polskę do Czech, czy Słowacji nie trudno zauważyć, że jest to rynek bardzo duży i chłonny, choć mocno podzielony – złożony z kilku liderów w poszczególnych kategoriach i wielu małych graczy. To z kolei wpływa na marże i wywołuje potrzebę innowacji, za którą ten rynek jest w stanie płacić - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.

Jak zauważa prezes Hoop, polscy konsumenci są tradycjonalistami – w większym stopniu niż Czesi czy Słowacy. - Polacy cenią rodzinę, jako podstawową wartość. Chcą oferować swoim najbliższym to, co najlepsze. Dlatego konsumenci dbają o to, aby spożywać produkty zdrowe i naturalne - dodaje.

Dużo mówi się o potrzebie innowacji i wprowadzania na rynek produktów prozdrowotnych, choć – z drugiej strony – wciąż bardzo dobrze sprzedają się soki czy napoje gazowane.

- Oczywistym jest, że nie wszystkie innowacje osiągają rynkowe sukcesy, ale gdyby przemysł spożywczy nie inwestował w nowe rozwiązania i produkty, to rynek nie byłby w stanie się rozwijać. Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu - przyznaje Jiří Vlasák.

Jakie napoje będą pić Polacy w 2020 roku? - Na pewno będzie się sprzedawać więcej produktów z „czystą etykietą” – prozdrowotnych, o obniżonej zawartości cukru, bez konserwantów i sztucznych dodatków. Zmianie ulegną także opakowania, które będą bardziej convenience czy „on the go”, czyli mniejsze i bardziej poręczne. Ale wciąż napoje gazowane i wody butelkowane - wolumenowo - będą podstawą biznesu napojowego, choć dynamicznie będzie rósł udział innowacji i naturalnych produktów - komentuje prezes Vlasák.

I jak dodaje, sprzedaż wód butelkowanych w Polsce wciąż będzie rosła, choć na innych rynkach tendencja ta się zmienia, a konsumenci migrują do innych kategorii. - W mojej opinii, w Polsce najmocniej rosnąć będą wody w mniejszych opakowaniach oraz ich sprzedaż w kanale HoReCa, który przez wielu producentów nie jest jeszcze zagospodarowany, a dzięki temu stwarza szerokie możliwości - przyznaje.


Duży wywiad z Jiřím Vlasák'iem, członkiem zarządu Kofoli i prezesem Hoopa, ukaże się we wrześniowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH