Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu rynku napojów w Polsce

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2017, 14:20
Prezes Hoop: Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu rynku napojów w Polsce
Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska; fot. P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

- Porównując Polskę do Czech, czy Słowacji nie trudno zauważyć, że jest to rynek bardzo duży i chłonny, choć mocno podzielony – złożony z kilku liderów w poszczególnych kategoriach i wielu małych graczy. To z kolei wpływa na marże i wywołuje potrzebę innowacji, za którą ten rynek jest w stanie płacić - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jiří Vlasák, członek zarządu Kofoli i prezes Hoop Polska.

Jak zauważa prezes Hoop, polscy konsumenci są tradycjonalistami – w większym stopniu niż Czesi czy Słowacy. - Polacy cenią rodzinę, jako podstawową wartość. Chcą oferować swoim najbliższym to, co najlepsze. Dlatego konsumenci dbają o to, aby spożywać produkty zdrowe i naturalne - dodaje.

Dużo mówi się o potrzebie innowacji i wprowadzania na rynek produktów prozdrowotnych, choć – z drugiej strony – wciąż bardzo dobrze sprzedają się soki czy napoje gazowane.

- Oczywistym jest, że nie wszystkie innowacje osiągają rynkowe sukcesy, ale gdyby przemysł spożywczy nie inwestował w nowe rozwiązania i produkty, to rynek nie byłby w stanie się rozwijać. Innowacje są impulsem do rozwoju i wzrostu - przyznaje Jiří Vlasák.

Jakie napoje będą pić Polacy w 2020 roku? - Na pewno będzie się sprzedawać więcej produktów z „czystą etykietą” – prozdrowotnych, o obniżonej zawartości cukru, bez konserwantów i sztucznych dodatków. Zmianie ulegną także opakowania, które będą bardziej convenience czy „on the go”, czyli mniejsze i bardziej poręczne. Ale wciąż napoje gazowane i wody butelkowane - wolumenowo - będą podstawą biznesu napojowego, choć dynamicznie będzie rósł udział innowacji i naturalnych produktów - komentuje prezes Vlasák.

I jak dodaje, sprzedaż wód butelkowanych w Polsce wciąż będzie rosła, choć na innych rynkach tendencja ta się zmienia, a konsumenci migrują do innych kategorii. - W mojej opinii, w Polsce najmocniej rosnąć będą wody w mniejszych opakowaniach oraz ich sprzedaż w kanale HoReCa, który przez wielu producentów nie jest jeszcze zagospodarowany, a dzięki temu stwarza szerokie możliwości - przyznaje.


Duży wywiad z Jiřím Vlasák'iem, członkiem zarządu Kofoli i prezesem Hoopa, ukaże się we wrześniowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.