REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Martin Mateas: Chcemy wspierać polskie małe sklepy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2014, 11:36
Prezes Hoop Polska: Do handlu tradycyjnego trzeba podchodzić z szacunkiem
Martin Mateas, prezes zarządu spółki Hoop Polska; Fot. Żelazna Studio

- Polski handel opiera się na rynku tradycyjnym i trzeba podchodzić do tego segmentu z szacunkiem. Obecne tam spółki mają właścicieli, którzy całe swoje życie przeznaczyli na rozbudowę biznesu i poświęcili temu dużo czasu. My mamy tam mocny udział i chcemy wspierać polskie małe sklepy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Martin Mateas, prezes zarządu Hoop Polska.

REKLAMA

- Niedawno podjęli Państwo współpracę dystrybucyjną z producentem herbat Tetley i Vitax. Czy w planach jest rozwój takiej właśnie dystrybucyjnej działalności spółki?

Współpraca z Tata Global Beverages układa się na kilku poziomach. Podjęliśmy się dystrybucji herbat Tetley i Vitax do kanału tradycyjnego w kilku regionach kraju. Ponadto w Czechach Kofola produkuje herbatę mrożoną na zlecenie marki Teltey - na eksport na inne rynki. Nie zamierzamy jednak rozszerzać na razie tej współpracy.

- Czy to jest dobry pomysł aby mniejsze firmy wiązały się z tymi, które mają rozbudowaną dystrybucję? Czy obie strony mogą na tym skorzystać?

To zależy od tego czy portfolia obu firm są kompatybilne i mają podobne segmenty sprzedażowe. Jeżeli tak, to taka współpraca obniża koszty. Ostatnio wiele firm tworzy wspólne spółki dystrybucyjne. Jednak są różne modele takiej współpracy i nie wszystkie rozwiązania się opłacają.

- Wiele nowych firm zabiega o wejście do dużych sieci handlowych zapominając o rynku tradycyjnym. A przecież tam stale są perspektywy sprzedaży, mimo coraz mniejszej liczby sklepów...

W ubiegłym roku rynek tradycyjny się kurczył, ale w tym roku już rośnie. Jeżeli podzielimy rynek na tradycyjny, i nowoczesny, (w tym dyskonty, supermarkety i hipermarkety), to widać, że dyskonty bardzo rosną, supermarkety są stabilne, a hipermarkety notują spadki. Na tym tle rośnie też rynek tradycyjny. Co roku występują wahania, ale coraz bardziej wyraźne są niektóre trendy, właśnie takie jak np. spadki w hipermarketach. Każda spółka "po swojemu" układa sobie dystrybucję w różnych segmentach. Dla Hoop Polska rynek tradycyjny jest bardzo istotny i na pewno z niego nie zrezygnujemy. Mamy tam lojalnych klientów, partnerów oraz dystrybutorów.

Jest to fragment dużego wywiadu z prezesem Hoop Polska, który przeprowadził portalspozywczy.pl. Wkrótce opublikujemy całość rozmowy! 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Nie_dla_Lizbony 23-07-2014, 13:40:
A handel tradycyjny wspiera Polskie firmy.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH