Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Jurajskiej: Obserwujemy wzrost kosztów sprzedaży

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2014, 11:18
Prezes Jurajskiej: Obserwujemy wzrost kosztów sprzedaży
Sławomir Gradek, prezes zarządu firmy Jurajska Sp. z o.o.

- W ostatnim czasie zmiany w strukturze kosztów najbardziej widoczne były w poziomie kosztów sprzedaży. Następuje wzrost ich znaczenia co jest wynikiem stale rosnącej walki konkurencyjnej oraz oczekiwań naszych klientów (dystrybutorów, sieci handlowych), a także konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sławomir Gradek, prezes zarządu firmy Jurajska Sp. z o.o.

- Aby sprostać wymaganiom konsumentów w warunkach silnej i zaostrzającej się konkurencji prowadzimy permanentne działania majce na celu wzrost efektywności w różnych obszarach funkcjonowania firmy. Przykładem takich działań są: uruchomienie nowoczesnej wysokowydajnej linii produkcyjnej, czy tez optymalizacja podatków lokalnych. Działania te przeprowadzane są także w obszarze samej sprzedaży poprzez odpowiedni dobór narzędzi wspierających sprzedaż, jak również poprzez ciągłą restrukturyzację zatrudnienia w skali całej firmy. Nie na wszystkie elementy, których końcowym efektem jest poziom kosztów mamy bezpośredni wpływ ( np. kurs euro, wahania ceny surowców) stąd dostosowujemy oczekiwania co do poziomu uzyskiwanych marż do aktualnej sytuacji rynkowej uwzględniając te elementy które są niezależne od naszych decyzji oraz sterując tymi na które mamy bezpośrednie oddziaływanie - mówi Sławomir Gradek.

Jak wymienia prezes, największy udział w kosztach ogółem w firmie Jurajska stanowią koszty surowców, materiałów pomocniczych do produkcji i energii. Drugą pozycję kosztową stanowią koszty sprzedaży, które poza kosztami akcji promocyjnych zawierają również koszty logistyczne. Znaczące są również koszty wynagrodzeń. Wśród kosztów surowców największe znaczenia mają cukier oraz preformy PET.

- W najbliższym czasie spodziewamy się stabilizacji na rynku surowców, natomiast w obszarze kosztów sprzedaży należy liczyć się z dalszym ich wzrostem. Taka sytuacja będzie wymuszać dalsze potrzeby restrukturyzacji w firmie i optymalizacji poziomu kosztów we wszystkich obszarach jej funkcjonowania, aby dostosować naszą ofertę do oczekiwań konsumentów i co oczywiste osiągnąć zysk na poziomie pozwalającym na dalszy rozwój - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH