Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Prezes KUPS: Rynek soków będzie się rozwijał. Jednak spokojnie, bez fajerwerków (wideo)

- Rynek soków w Polsce od trzech lat spokojnie rośnie. W ubiegłym roku rynek soków w całej Europie spadł o niecały 1 proc. podczas gdy a u nas wzrósł o blisko 6 proc. Trend jest dla sektora dobry a wynika on głównie z tego, że Polacy bardzo polubili soki NFC, bezpośrednio wyciskane, nie z koncentratu – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Prezes KUPS: Rynek soków będzie się rozwijał. Jednak spokojnie, bez fajerwerków (wideo)
fot. shutterstock

Wszyscy główni gracze sokowego rynku mają dzisiaj w ofercie soki NFC. I to m.in. dzięki temu z niecałych 11 litrów spożywanych rocznie na osobę konsumpcja soków wzrosła do 14 litrów per capita.

- Jesteśmy bardzo dobrym rynkiem jeśli porównamy się z rynkami Europy – zapewnia Julian Pawlak.

Jego zdaniem trendy prozdrowotne mocno temu sprzyjają, sprzyjają temu również producenci soków, którzy bardzo dużo robią dla rozwoju tej kategorii: wymyślają nowe smaki, mocno je promują. - KUPS również się przyczynia do rozwoju tej kategorii prowadząc m.in. programy edukacyjne. Myślę, że niewielkie wzrosty kategorii w najbliższych latach się utrzymają, jednak trzeba pamiętać, że my przekroczyliśmy już średnią europejską. Dlatego należy spodziewać się, że ten rynek będzie się powoli i systematycznie rozwijał ale już bez fajerwerków - dodaje Julian Pawlak.  

W opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia uaktualnionej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, warzywa i owoce znalazły się u podstaw diety, a jedną z ich porcji może stanowić szklanka soku. Najwyraźniej polscy konsumenci wzięli sobie te dane do serc, bo konsumpcja soków owocowych w Polsce rośnie. Jak pokazuje raport AIJN, Polacy wypili w 2016 roku 543 miliony litrów soków owocowych – czyli równowartość pojemności 217 basenów olimpijskich.

Z danych firmy badawczej Euromonitor wynika, że w 2016 r. liderem segmentu soków w Polsce była firma Maspex, zaraz za nią uplasowały się sokowe marki należące do takich spółek jak odpowiednio: Hortex Holding, Jeronimo Martins, Fortuna i Tesco Polska. 

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, zapewnia, że segment soków i nektarów to duży, dojrzały rynek, dlatego nie oczekuje tu nie wiadomo jakich wzrostów, ponieważ spożycie soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce kształtuje się na wysokim poziomie. - Maspex z markami Tymbark, Kubuś, Tarczyn, DrWitt i Caprio jest liderem rynku - można powiedzieć, że oferujemy produkty dla każdego i na każda okazję. Dużo w tej kategorii się dzieje – tylko w tym roku wprowadziliśmy na rynek już kilka nowości. Przykładowo: nową linię Kubuś Waterrr Sport - wodę z witaminami, nowe smaki w ofercie Kubuś Play, nowe opakowania i smaki: Guava i Pomelo w linii Owoce Świata od Tymbarku,  Lemoniadę Tymbark, czy DrWitt Premium w nowych opakowaniach - poręcznych litrowych butelkach. Przez cały rok wspieramy nasze napojowe marki reklamowo, także na pewno warto mieć je w sklepach – zapewnia prezes Maspeksu.

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    Julian Pawlak RSS ALERT    /    rynek soków 2017 RSS ALERT    /    soki 2017 RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Tomasz Kurpisz RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Euromonitor RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.