Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Prezes KUPS: Rynek soków będzie się rozwijał. Jednak spokojnie, bez fajerwerków (wideo)

Strona 2 z 2


Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 25-09-2017, 11:53

Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex, zapewnia, że spółka stara się wykorzystać pozytywne trendy panujące w kategoriach, w których działa jako producent. - Nasze udziały w polskim rynku markowych soków, nektarów i napojów od kilku lat dynamicznie rosną. W ciągu ostatnich kilku lat marka Hortex zwiększyła udziały w rynku markowych soków, nektarów i napojów o ponad 5 punktów procentowych. Jesteśmy dużym graczem, który istotnie zwiększa sprzedaże i udziały. Szczególnie cieszą dwucyfrowe roczne przyrosty sprzedaży produktów pod marką Hortex - mówi Tomasz Kurpisz, prezes zarządu Hortex.

Z kolei Andrzej Grabowski, współwłaściciel Grupy Polmlek, która w 2015 r. przejęła markę Fortuna od Agros Novy, przyznaje, że Fortuna była kupiona w bardzo dobrej kondycji, z dobrze rozwiniętą sprzedażą. W tym roku prezes liczy, że sama Fortuna przyniesie 450 mln zł sprzedaży Grupie i dodaje, że od momentu przejęcia, sprzedaż wzrosła o około 20 proc. - Zakup Fortuny to było bardzo dobre posunięcie. Szczególnie, gdy w mleczarstwie były gorsze momenty – mówi współwłaściciel Grupy Polmlek. I dodaje, że branża sokowa jest o wiele bardziej rentowna niż mleczna.

W 2016 roku w prawie całej Unii Europejskiej odnotowano spadek spożycia 100% soków owocowych o 1,6%. Mimo to w Polsce spożycie tych produktów w 2016 roku wzrosło o blisko 40 milionów litrów w stosunku do 2015 roku (7,9%). Według danych GUS, konsumpcja 100% soków w Polsce w 2015 r. wobec roku wcześniejszego wzrosła o 6,8% (tj. do 11,28 litra/osobę), a w 2016 r. w porównaniu do roku poprzedniego zwiększyła się o 6,4% (do 12 litrów/osobę). Oznacza to systematyczny i realny wzrost spożycia soków na osobę. W 2016 roku przeciętny Polak wypił prawie litr soku w ciągu miesiąca, co daje tylko niewiele ponad 33 ml soku dziennie i o dwa mililitry więcej niż rok wcześniej. To nadal sporo mniej niż zalecane przez ekspertów 250 ml dziennie.

- W ostatnich kilku latach obserwujemy stopniową zmianę świadomości polskich konsumentów na temat roli prawidłowej diety. To bardzo pozytywna tendencja.  Zwykle takie zmiany zachodzą wolno i są wypadkową wielu czynników takich jak:  globalny wzrost dbałości o zdrowie a w ten trend wpisuje się picie soków owocowych czy bogacenia się  społeczeństwa. W ciągu kilku ostatnich lat realizowane były również kampanie informacyjno-edukacyjnym, cieszy mnie, że już teraz widzimy realne skutki systematycznej edukacji na temat soków – mówi dr Agnieszka Kozioł Kozakowska, Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii, UJ CM w Krakowie i ekspertka kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KUPS RSS ALERT    /    Julian Pawlak RSS ALERT    /    rynek soków 2017 RSS ALERT    /    soki 2017 RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Tomasz Kurpisz RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Euromonitor RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.255.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.