Prezes Maspeksu: Jesteśmy jedną z bardziej innowacyjnych branż

- Jesteśmy jedną z bardziej innowacyjnych branż, która w niedostateczny sposób potrafi o tym mówić - to opinią, którą serwisowi www.portalspozywczy.pl, przedstawił Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.
- Polacy są konserwatywni w swoich wyborach i nie oczekują rewolucji. Można byłoby więc powiedzieć, że konsument nie szuka innowacyjnych produktów, ale tak nie jest do końca, bo innowacyjność ma bardzo szerokie znaczenie - komentuje Krzysztof Pawiński.
Dla przykładu podaje wprowadzenie na rynek przez markę Tymbark soków i napojów owocowych w opakowaniach plastikowych, co było możliwe dzięki przejściu na aseptyczny rozlew na zimno.
- Tak nowoczesna technologia pozwala ochronić wartości odżywcze produktu i wydłużyć czas przydatności do spożycia, zamieniając niepraktyczne szklane butelki na wygodne butelki plastikowe. Jest to naprawdę istotna zmiana jakościowa, która nic nie zmienia w smaku produktu, ale jest to rewolucja z punktu widzenia wygody konsumenta - dodaje prezes Maspeksu.
Jego zdaniem, jeśli popatrzymy dostatecznie szeroko, zauważymy ogromną przestrzeń do innowacji, z której przemysł spożywczy czerpie garściami. - Musimy więc zmienić horyzonty i zauważyć rewolucyjne zmiany nie tylko w takich sektorach jak IT czy high-tech. Moim zdaniem jesteśmy jedną z bardziej innowacyjnych branż, która w niedostateczny sposób potrafi o tym mówić. Trzeba też zapytać, co oznacza innowacyjność i jak ją można zmierzyć. Bada to GUS nakazując przedsiębiorcom wypełnianie mnóstwa stron odpowiedniego dokumentu. A to oznacza dodatkowe etaty w firmach. Nie wszyscy zatem wykonują te zalecenia sprawozdawcze, więc wyniki nie pokazują wszystkiego - podsumowuje Krzysztof Pawiński.
Przeczytaj cały wywiad: Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex - duży wywiad


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (4)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (4)