Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu na VIII FRSiH: Ekspansja zagraniczna powinna być następstwem polskiego sukcesu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 10:00
Prezes Maspeksu na VIII FRSiH: Ekspansja zagraniczna powinna być następstwem polskiego sukcesu
Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex (fot. zelaznastudio.pl)

- Jeśli firma spożywcza myśli o sukcesie za granicą, to oznacza, że osiągnęła już sukces w Polsce - powiedział Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice podczas debaty otwierającej „Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Ekspansja zagraniczna powinna być następstwem polskiego sukcesu. Najpierw trzeba osiągnąć rynek na własnym podwórku, czyli we własnym kraju. Potem dopiero firmy dorastają do wejścia na rynki zagraniczne – potwierdził Krzysztof Pawiński.

Zdaniem prezesa Maspeksu, ekspansja zagraniczna wymaga gruntownego przygotowania. - Trzeba mieć na to policzone zasoby, tak żeby stać było firmę na porażkę - dodaje.

- Im dalej od Polski, tym jest trudniej – przyznaje Pawiński.

Prezes Maspeksu zwrócił uwagę, że przy ekspansji zagranicznej liczą się także zasoby ludzkie. - Sukces lub porażka na rynku zagranicznym musi być dokonaniem personalnym – dana osoba musi się zaangażować na 100 proc. – mówi.

Przejmować czy inwestować organicznie za granicą? - Dobre przejęcie oszczędza czas i może przykryć wiele menadżerskich porażek – dodał.

Pawiński potwierdził także, że branża rolno-spożywcza jest w Polsce niedowartościowana.

- Mamy nowoczesny przemysł, ale nie każdy o tym wie. Polska dysponuje znakomitym zapleczem agrarnym, który dale nam skalę. Mamy przewagę kosztową i technologiczną oraz mentalną – Polakom się po prostu chce. Sprzedajemy dobre jakościowo produkty, w agresywnych cenach i jeszcze na tym zarabiamy – podsumował prezes Grupy Maspex.

Grupa Maspex Wadowice jest liderem na rynku producentów soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach i na Słowacji, a także ich wiodącym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie. Jest również największym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej (kawa cappuccino, kakao, zabielacze, herbatki), oraz liderem na rynku makaronów w Polsce oraz wiodącym producentem w Rumunii. W portfolio firmy znajdują się m.in. takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Tiger, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt, Malma, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa, Plusssz. W 2014 r. przychody ze sprzedaży Grupy osiągnęły poziom ponad 3,3 miliarda zł., z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH