REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Maspeksu: Promocja soków została utrudniona

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-01-2015, 10:20
Prezes Maspeksu: Promocja soków została utrudniona
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex

- Wprowadzone zmiany legislacyjne znacznie ograniczyły producentom możliwość komunikacji walorów soków owocowych, czyli tego, że soki owocowe są bez dodatku cukru, bez konserwantów i bez barwników - nie ograniczając w żaden sposób takich możliwości komunikacji pozostałym kategoriom do picia, które bardzo często są mniej wartościowe, niż soki - komentuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice.

REKLAMA

Wszyscy producenci soków są niezadowoleni z unijnych decyzji - nie mogą chwalić się swoimi naturalnymi walorami (np. brak dodatku cukru), bo to niezgodne z prawem. Sok z definicji nie może tego cukru zawierać, więc regulatorzy uznali, że nie ma potrzeby informować konsumentów o rzeczach "oczywistych".

- Sok owocowy z definicji nie może zawierać cukrów dodanych, jednak świadomych tego faktu konsumentów wcale nie jest tak dużo. Dlatego powinniśmy mieć możliwość informowania o naturalnych cechach soków, choćby dlatego, żeby nie były negatywnie postrzegane w porównaniu z różnego rodzaju napojami, które np. po zredukowaniu kaloryczności, czy zawartości cukru mogą zamieszczać o tym fakcie informacje na opakowaniach - komentuje Krzysztof Pawiński.

Co więcej producenci nie mogą także informować w reklamie, że soki nie zawierają konserwantów, czy sztucznych dodatków. - Ustawodawca wychodzi z założenia, że konsumenci są na tyle świadomi, że to wiedzą, a tak nie jest- dodaje prezes Maspeksu.

- Reasumując najzdrowsza kategoria "do picia" nie może mówić o swoich zaletach, podczas, gdy każda inna, zawłaszcza atrybuty soków może je dowolnie prezentować... To totalnie ogranicza nasze możliwości w zakresie promocji. Konsument nie mając wiedzy o walorach soków owocowych nie będzie chciał zapłacić za nie więcej, bo nie będzie widział racjonalnego uzasadnienia. Dlatego edukacja w tym zakresie to zdecydowanie rzecz priorytetowa, ale długoterminowa - komentuje Krzysztof Pawiński.

Grupa Maspex Wadowice jest producentem i właścicielem takich marek soków, jak Tymbark, Caprio i Kubuś. W ostatnich tygodniach podpisano także wstępne porozumienie zakupu marek od grupy Agros Nova, w tym Dr.Witt oraz Tarczyn.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH