Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Rynek SNN rośnie przy spadku sprzedaży private labels

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2013, 12:50
Prezes Maspeksu: Rynek SNN rośnie przy spadku sprzedaży private labels
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice; fot. PTWP

- Obecna sytuacja sprzedażowa w branży soków, nektarów i napojów owocowych jest dość optymistyczna. Po kilku sezonach ostrych spadków - nawet dwucyfrowych - mamy obecnie wartościowe kilkuprocentowe odbicie porównując 12 miesięcy rdr. Udało się to osiągnąć przy osłabieniu pozycji marek własnych. To bardzo rzadkie zjawisko, że rynek zaczyna rosnąć przy jednoczesnym spadku sprzedaży private labels, co oznacza, że producenci produktów brandowych są beneficjentami tych zmian - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

Czym można tłumaczyć taką sytuację?

Moim zdaniem dobrym zachowaniem wszystkich uczestników tego rynku, którzy inwestują w swoje marki, a poprzez to budują cały rynek i zachęcają konsumentów, aby sięgali po sok, nektar, czy napój. Tymbark ma największy udział w rynku, więc nasze wydatki w tej kategorii są najwyższe.
Nie bez znaczenia są też trafne innowacje produktowe, które zostały w ostatnim czasie wprowadzone na rynek. Pomagała nam też pogoda, która dla tego segmentu jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż.

Jakie plany związane z rynkiem SNN ma Maspex?

Najważniejszym wydarzeniem w tym roku dla marki Tymbark jest wejście w zupełnie nową dla nas kategorię - owocowych napojów gazowanych z mocnym podkreśleniem ich owocowości, co jest naszym silnym atrybutem.

Ten projekt był w przygotowaniu od dawna, ale szukaliśmy formuły, jak nie wprowadzić konsumentów w błąd, ponieważ jednak kojarzą oni brand Tymbark z sokami, nektarami i napojami owocowymi niegazowanymi. Wydaje mi się, że udało nam się znaleźć "złoty środek komunikacji", ponieważ podkreślamy, że jest to "Gazzzowana Pomarańcza" czy "Gazzzowany Grejpfrut".

Kategoria gazowanych napojów owocowych jest duża dlatego uznaliśmy, że warto spróbować powalczyć o przysłowiowy "kawałek tortu", choć nie ukrywam, że jest to bardzo trudne wyzwanie.

Jakie mają Państwa oczekiwania względem nowego produktu?

Przykład wprowadzenia w ubiegłym roku submarki Tymbark Next w zupełnie inną dla nas kategorię pokazuje, że oczekiwanie wysokich wyników sprzedaży od razu jest oczekiwaniem nieuprawnionym. Sukces to sekwencja zdarzeń i działania trzeba przeprowadzać długodystansowo. Krok po kroku budować swoją pozycję na półce i w świadomości konsumentów, a to wymaga czasu. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH