Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Prezes Mokate: Jest wiele czynników, które decydują o sukcesie rynkowym. Nie ma jednej metody

- Aby z sukcesem zaistnieć na dalekich rynkach należy najpierw odnieść sukces w najbliższym regionie, Europie, a później na rynkach dalekich. Trzeba mierzyć siły na zamiary, poznać lokalne uwarunkowania kulturowe, wykazując się przy tym niebywałą wytrwałością i konsekwencją - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, dr Adam Mokrysz, prezes Grupy Mokate.

Prezes Mokate: Jest wiele czynników, które decydują o sukcesie rynkowym. Nie ma jednej metody
Adam Mokrysz

- Jest wiele czynników, które decydują o sukcesie rynkowym. Nie ma jednej metody. Gdyby taka była, to mielibyśmy na świecie tylko firmy odnoszące same sukcesy. Na pewno kluczowe znaczenie ma umiejętność dopasowania się do rynkowych trendów i procesów. Podstawy to innowacyjność i jakość. W myśl zasady "stwórz kategorię, a będziesz w niej liderem". By z sukcesem zaistnieć na dalekich rynkach należy najpierw odnieść sukces w najbliższym regionie, Europie, a później na rynkach dalekich. Trzeba mierzyć siły na zamiary, poznać lokalne uwarunkowania kulturowe, wykazując się przy tym niebywałą wytrwałością i konsekwencją. Innym czynnikiem sukcesu jest dobór właściwych ludzi pod dany projekt oraz partnera handlowego - komentuje Adam Mokrysz.

Jego zdaniem, bardzo ważne jest uświadomienie sobie, jakie mamy obecnie możliwości eksportowe. A w dzisiejszych czasach wszechobecnej globalizacji te są naprawdę duże. Niemniej istotne jest dostosowanie oferty do potrzeb lokalnego rynku.

- Bardzo często coś co jest hitem sprzedaży w Europie, poza nią nie jest już tak chętnie kupowane. To z kolei jest możliwe dzięki partnerskim i osobistym relacjom z miejscowymi kontrahentami. To trochę jak w rodzinie - dodaje dr Adam Mokrysz.

- Przede wszystkim firma musi najpierw przetrwać na rynku regionalnym, umacniając swoją pozycję i potwierdzając potencjał. Dopiero potem można myśleć o podboju światowych rynków. Rzeczywistość gospodarcza daje dzisiaj jeszcze jedną możliwość nie do przecenienia: e-commerce. Wiele firm stosuje takie modele biznesowe i też wygrywa, ale w odniesieniu do produktów spożywczych jest jeszcze duże pole do zagospodarowania. Coraz więcej konsumentów chce kupować wszystko przez Internet - podkreśla.

CAŁY WYWIAD UKAZAŁ SIĘ W MAGAZYNIE RYNEK SPOŻYWCZY ORAZ W STREFIE PREMIUM!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Mokrysz RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.