Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Prezes Mokate na FRSiH 2019: Żywność funkcjonalna to w Polsce wciąż nisza

- Wartość rynku żywności funkcjonalnej w Polsce to ok. 3,7 mld euro. Na warunki polskie to dalej nisza i nikt nie wie jak będzie to wyglądało w przyszłości. Półki z tego rodzaju produktami się powiększają, ale nie jest to zbieżne z ich rotacją - powiedział Adam Mokrysz, prezes zarządu Mokate SA podczas debaty "FUTURE FOODS. Polska „Doliną Krzemową” branży spożywczej" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Prezes Mokate na FRSiH 2019: Żywność funkcjonalna to w Polsce wciąż nisza
Adam Mokrysz, fot. PTWP

Adam Mokrysz przyznał, że rynek żywności funkcjonalnej w UE jest wart już 117 mld euro, podczas gdy w Polsce to ok. 3,7 mld euro.

- Na pewno jest wzrost, ale na warunki polskie to dalej nisza i nikt nie wie jak będzie to wyglądało w przyszłości. Obecnie na rynku dominują wciąż tradycyjne produkty. Konsumenci poszukują funkcji i wartości dodanej w żywności. Widać to po półkach sklepowych. Kiedyś była to tylko jedna półka, teraz nierzadko jest to już kilka alejek. Półki się powiększają, ale nie jest to zbieżne z rotacją tego typu produktów - dodał.

Prezes Mokate wskazał, że spółka także wprowadza na rynek produkty funkcjonalne, w szczególności w kategorii herbat.

- Na pewno ten rynek znajduje się w trendzie wzrostowym, ale należy uważnie patrzeć jak będzie się rozwijał. Obecnie w Polsce jest to wciąż mały, niszowy rynek. Za dwie trzecie rynku żywności funkcjonalnej odpowiada Europa Zachodnia. Dla konsumenta tego rodzaju produktów ważny jest przede wszystkim smak, ale i przystępna cena. Siła nabywcza Polaków rośnie, ale wciąż szukamy najlepszej relacji ceny do jakości. Jeżeli produkty funkcjonalne mają być masowe, nie mogą być 2-3 razy droższe niż standardowe - podsumował.

Adam Mokrysz przypomniał, że kawa i herbata to napoje, które należą do podstawowego koszyka produktów spożywczych.

- Każda kategoria potrzebuje innowacji. Trzeba cały czas zaskakiwać konsumenta. Zawsze powtarzam, że kawa jest dla przyjemności, a herbata dla zdrowia. Herbaty premium to trend, który się rozwija, podobnie jak herbaty zielone czy ziołowe rosną kosztem czarnych. Także w przypadku kawy zachodzą duże zmiany. O wiele więcej kawy pijemy poza domem, w biegu, w czasie podróży do pracy czy w samej pracy - dodał.

Prezes Mokate jest zdania, że innowacja jest kluczowa żeby budować przewagi na rynku.

- Widać to po coffee shopach. Standardowe menu kawowe jest nadal to samo, ale gracze potrafią zaskakiwać nowymi smakami i dodatkami. Często innowacja jest budowana poprzez sezonowe produkty dedykowane, które uatrakcyjniają ofertę firmy i marki. Klienci lubią być zaskakiwani, zwłaszcza millenialsi lubią eksperymenty, kawę na zimno, podróżują, przywożą nowe smaki i chcą napić się ich u siebie w kraju. Trzeba zadbać o nasz 'core business', ale szukać możliwości rozwoju kategorii segmentu i biznesu - mówił.

więcej informacji:

Mokate RSS ALERT    /    Adam Mokrysz RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    żywność funkcjonalna RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.3.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.