Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Prezes Żywiec Zdrój SA: Stawiamy na rozwój organiczny

- Uważamy, że jest bardzo dużo do osiągnięcia, jeśli będziemy rosnąć organicznie, ponieważ jest miejsce na ten wzrost. Obecnie nie planujemy żadnych przejęć. I dlatego wszystkie nasze inwestycje będziemy kierować we wzmacnianie marki Żywiec Zdrój - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Fabrizio Gavelli, dyrektor zarządzający firmy Żywiec Zdrój SA.

Prezes Żywiec Zdrój SA: Stawiamy na rozwój organiczny
Fabrizio Gavelli, dyrektor generalny firmy Żywiec Zdrój SA

Żywiec Zdrój zainwestował w nowy zakład produkcyjny w gminie Radziechowy-Wieprz. Czy ta decyzja była spowodowana właśnie rosnącym rynkiem wód butelkowanych?

Bardzo wierzymy w rozwój rynku wód butelkowanych w Polsce. To widać po skali inwestycji, jaką poczyniliśmy w gminie Radziechowy-Wieprz. Jest to unikalny na skalę europejską projekt, zważywszy na to, że na rynku europejskim nie ma zbyt wielu nowych inwestycji w zakłady produkcyjne.

Obecne spożycie wód butelkowanych w Polsce to 111 litrów na osobę rocznie. Jest jeszcze miejsce na dalsze wzrosty. Żywiec Zdrój, posiadający ponad 30 proc. udziałów w rynku, wierzy, że może stać się liderem tego wzrostu.

Czy firma Żywiec Zdrój SA ma w planach kolejne inwestycje w produkcję?

Obecnie kosztem ponad 100 mln zł otworzyliśmy nowy zakład w gminie Radziechowy-Wieprz. W najbliższej przyszłości spodziewamy się wzrostu rynku, co może przyczynić się do podjęcia decyzji o kolejnych inwestycjach.

Czy inni gracze na rynku wód butelkowanych także będą inwestować w produkcję?

Obserwując rozwój rynku oraz trendy i na oczekiwania konsumentów nie byłbym zaskoczony inwestycjami innych graczy.

Czy na rynku wód butelkowanych jest jeszcze miejsce dla nowych graczy?

Uważam, że rynek jest już nasycony, choć wszyscy mogą pracować nad innowacjami i zagospodarowaniem trendów. To magia rosnącego rynku.

W Polsce – z drugiej strony – mamy do czynienia z wieloma markami i firmami. Znajomość rynku i innowacyjność dają nam duże szanse na wzrost – większe niż komuś, kto by na ten rynek dopiero wchodził. 

Czy wiele marek obecnych na rynku powoduje wzmożenie ruchów konsolidacyjnych?

Nie oczekujemy spektakularnych przejęć. W przypadku działalności Żywiec Zdrój stawiamy na rozwój organiczny.

Czy podatek handlowy wpłynie na działalność Żywiec Zdrój?

Szanujemy decyzje rządu i zamierzamy się im podporządkować. Rozwój rynku wód butelkowanych będzie następować bez względu na ustalenia polityków. Nie zmieni to także strategii Żywiec Zdrój SA.

Jak dużym rynkiem dla Danone Waters jest Polska?

Jest to bardzo istotny rynek dla Danone Waters – zarówno w kontekście światowym, jak i europejskim. Dlatego stale inwestujemy w polski rynek.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Fabrizio Gavelli RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    rynek wód butelkowanych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • % 2016-05-25 16:28:00
    przereklamowana źródlanka i tak dziwię się, że tak długo udawało im się wpychać produkt wart 0,59zł w cenie x 3... no cóż... co zarobili na głupocie Klientów to ich... chociaż sami dystrybutorzy zapychali im kieszenie promując ich non stop na głodowych marżach... w terenie ich ludzie zresztą też zapychają podłogi paletami... zresztą schemat na zawojowanie rynku gównem w paczce/pudełku/butelce typowy dla tych koncernów... jak dla wszystkich marek Danone... odpalą reklamę, zasadzą kilka drzewek i oczekiwania wobec dystrybutorów z kosmosu, jakby złoto oferowali ale marży z tej sprzedaży na koniec roku BRAK, a jak komuś nie pasuje to niech sobie sprzedaje drożej... a w Biedronce... szkoda czasu, dwa pasożyty na naszym rynku i się dogadały jak swój ze swoim

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.