Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci energetyków stawiają na naturalne składniki

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 08-01-2015, 12:07
Producenci energetyków stawiają na naturalne składniki
fot. shutterstock.com

Nowe przepisy EFSA otwierają możliwości dla tworzenia bardziej naturalnych odpowiedników napojów energetycznych - wynika z opracowania analityków firmy Mintel.

Istnieje znaczący potencjał dla rozwoju segmentu napojów energetycznych z wykorzystaniem naturalnych składników, ponieważ konsumenci są gotowi zapłacić wyższą cenę za takie produkty. Ponadto mogą one przyciągnąć starszych konsumentów.

Nowe trendy zachęciły wielu producentów napojów energetycznych do zastępowania kofeiny naturalnymi składnikami pobudzającymi. To ważne, ponieważ Polska jest jednym z największych rynków napojów energetycznych w Europie. A tendencje żywieniowe wskazują na coraz większe znaczenie przywiązywane do zdrowych dodatków do żywności.Wśród "zdrowych" zamienników kofeiny króluje guarana. Coraz chętniej używa się także takich składników jak jagody acai, żeń-szeń, zielona herbata i yerba mate.

Z badań firmy Mintel wynika, że ponad połowa polskich konsumentów napojów energetycznych zapłaciłaby więcej za produkty, które zawierają naturalne składniki energetyczne. Do tej pory podjęto już kilka prób wzbogacenia energetyków sprzedawanych w Polsce o witaminy oraz naturalne składniki, jednak sprzedaż klasycznych energetyków jest ciągle znacząca. Kofeina jest składnikiem wymienionym w ponad 90 proc. wszystkich nowych napojów energetycznych wprowadzonych w Polsce od 2009 roku.

Tradycyjnie napoje energetyczne są skierowane do młodych, aktywnych konsumentów. Jednak starzenie się społeczeństwa w Europie sugeruje przesunięcie pozycjonowania w dłuższej perspektywie. Z danych Eurostatu wynika, że w 2020 roku liczba osób w wieku 60+ w Polsce będzie stanowić jedną czwartą całości. Z ankiet konsumenckich równocześnie wynika, że obecnie osoby starsze (w wieku 55+), które nie piją energetyków, twierdzą, że jest to spowodowane tym, że nie czują się grupą docelową dla takich napojów.

To sugeruje możliwość wykorzystania naturalnych składników do produkcji energetyków skierowanych do starszych konsumentów.

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: polska.mintel.com.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH