Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 14-04-2016, 15:23
Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem
fot. shutterstock.com

To właśnie latem Polacy najchętniej sięgają po napoje energetyczne, a producenci kuszą sezonowymi promocjami. Najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października.

Kategoria energy drinków dynamicznie rośnie, obecnie warta jest już 959 mln zł w ujęciu wartościowym (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie II 2015 – I 2016 w kategorii Energetyki), a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.

W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6 proc. w ujęciu wartościowym, 7,3 proc. wolumenowo oraz 13,2 proc. w sztukach (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), zmiana sprzedaży wartościowej, wolumenowej w litrach i ilościowej w sztukach, skumulowany okres
II 2015 – I 2016 vs skumulowany okres II 2014 – I 2015 w kategorii Energetyki.). Producenci oferują  coraz bardziej wyszukane warianty smakowe, energetyki z pogranicza innych kategorii, takich jak soki czy suplementy diety, napoje funkcjonalne oraz napoje z udziałem składników naturalnych.

W nadchodzącym szczycie sezonu firma FoodCare planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-Gine, która jak pokazują badania konsumenckie, ma w sobie duży potencjał rozwoju.

 –  W kategorii napojów energetycznych wciąż jest sporo miejsca na innowacje. Polska jest pod tym względem na początkowym etapie rozwoju. Wystarczy spojrzeć na Europę Zachodnią, gdzie rynek jest prawie trzykrotnie większy niż w Europie Wschodniej (1915 mln litrów vs 686 mln litrów – dane za 2015 r. źródło Canadean, GBF September 2015). Konkurencyjność wymaga od producentów ciągłego poszukiwania innowacji takich jak nowe warianty smakowe, oryginalne połączenia (np. energetyk
z sokiem, energetyk z lemoniadą) czy nawet wchodzenie w inne kategorie, takie jak batony czy gumy energetyzujące. Stopniowo te trendy pojawiają się również u nas, ale spektakularne zmiany jeszcze przed nami. W FoodCare obecnie pracujemy nad innowacyjnymi konceptami, które pozwolą konsumentowi na nowo zdefiniować słowo „energia” – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH