Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 14-04-2016, 15:23
Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem
fot. shutterstock.com

To właśnie latem Polacy najchętniej sięgają po napoje energetyczne, a producenci kuszą sezonowymi promocjami. Najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października.

Kategoria energy drinków dynamicznie rośnie, obecnie warta jest już 959 mln zł w ujęciu wartościowym (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie II 2015 – I 2016 w kategorii Energetyki), a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.

W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6 proc. w ujęciu wartościowym, 7,3 proc. wolumenowo oraz 13,2 proc. w sztukach (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), zmiana sprzedaży wartościowej, wolumenowej w litrach i ilościowej w sztukach, skumulowany okres
II 2015 – I 2016 vs skumulowany okres II 2014 – I 2015 w kategorii Energetyki.). Producenci oferują  coraz bardziej wyszukane warianty smakowe, energetyki z pogranicza innych kategorii, takich jak soki czy suplementy diety, napoje funkcjonalne oraz napoje z udziałem składników naturalnych.

W nadchodzącym szczycie sezonu firma FoodCare planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-Gine, która jak pokazują badania konsumenckie, ma w sobie duży potencjał rozwoju.

 –  W kategorii napojów energetycznych wciąż jest sporo miejsca na innowacje. Polska jest pod tym względem na początkowym etapie rozwoju. Wystarczy spojrzeć na Europę Zachodnią, gdzie rynek jest prawie trzykrotnie większy niż w Europie Wschodniej (1915 mln litrów vs 686 mln litrów – dane za 2015 r. źródło Canadean, GBF September 2015). Konkurencyjność wymaga od producentów ciągłego poszukiwania innowacji takich jak nowe warianty smakowe, oryginalne połączenia (np. energetyk
z sokiem, energetyk z lemoniadą) czy nawet wchodzenie w inne kategorie, takie jak batony czy gumy energetyzujące. Stopniowo te trendy pojawiają się również u nas, ale spektakularne zmiany jeszcze przed nami. W FoodCare obecnie pracujemy nad innowacyjnymi konceptami, które pozwolą konsumentowi na nowo zdefiniować słowo „energia” – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH