Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci herbaty wchodzą w kategorię napojów ice tea. Kto będzie kolejny?

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2013, 13:14
Producenci herbaty wchodzą w kategorię napojów ice tea. Kto będzie kolejny?
Fot. SIG Combibloc

Napoje typu ice tea od kilku sezonów cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród polskich konsumentów. Coraz więcej firm napojowych oraz producentów herbaty wchodzi w tę kategorię i wprowadza na rynek napoje sygnowane markami herbat. Firma Tata Global Beverages Polska, producent herbat Tetley i Vitax, potraktowała ten temat z nieco innej strony - sprzedaje herbaty "na zimno".

Tata Global Beverages Polska nie komentuje planów wprowadzenia na rynek napojów typu ice tea sygnowanych markami Tetley lub Vitax. Monika Olkowska, odpowiedzialna za markę Tetley w Polsce, przypomina jednak, że w ciągu ostatniego roku, zarówno marka Tetley, jak i Vitax wprowadzały na rynek innowacyjne produkty, które spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem konsumentów.

- W okresie letnim w portfolio Vitax i Tetley pojawiły się herbaty ekspresowe "Teraz na zimno": innowacyjne herbaty czarne, zielone i owocowe, które przygotowuje się w zimnej wodzie uzyskując w ten sposób naturalny, zdrowy i orzeźwiający napój- tłumaczy Monika Olkowska.

Rynek mrożonej herbaty, który w ciągu kilku lat stał się odrębną kategorią wśród napojów, dziś rozwija się stabilnie. Liderami są Coca-Cola z marką Nestea Ice Tea oraz PepsiCo (Lipton Ice Tea). W 2012 r. o rynek postanowiły zawalczyć dwa duże przedsiębiorstwa: Maspex wprowadzając Tymbark Next oraz Grupa Kofola (Hoop), której Sara Lee, producent herbaty Pickwick, udzielił licencji na produkcję i dystrybucję produktów Pickwick Ice Tea. W tym roku do tego grona dołączyło m.in. Mokate wprowadzając na rynek Minutkę Ice Tea.

Jak tłumaczą eksperci, pozycji napojów ice tea sprzyja polski rynek herbat, który jest bardzo bogaty. Napary te są postrzegane jako bardzo zdrowe, a Polacy są w europejskiej czołówce pod względem spożycia. Wielu ekspertów twierdzi, że mrożone herbaty, które wchodzą na rynek pod marką znanej herbaty, mają większe szanse na osiągnięcie rynkowego sukcesu.

Kategoria ice tea może być także sposobem na podtrzymanie lub zwiększenie sprzedaży. Badania pokazują, że sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Jeśli już wybieramy herbatę, to zazwyczaj jest to tradycyjny czarny napar. Dodatkowo rośnie sprzedaż herbat ekonomicznych, które promują dyskonty.

Dlatego na rynku aż huczy od plotek, który z producentów sięgnie po ten kawałek rynkowego tortu. Tetley? Posti? W ubiegłym roku wiele mówiło się także o tym, że Robert Kamiński, były właściciel Kamisu, chce podbić rynek ice tea z marką herbat Irving, która została w portfelu przedsiębiorcy po sprzedaży firmy amerykańskiemu koncernowi McCormick. Jednak inwestor, ani przedstawiciele marki nie potwierdzają tej informacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH